مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن مشروعیت نظام است

ساری - ایرنا - دبیر حزب مردمی اصلاحات در مازندران گفت : مردم با حضور گسترده پای صندوق‌های رای سبب افزایش اقتدار نظام می‌شوند، ضمن این که مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن مشروعیت نظام است.

اسلام دستگداز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مردم بدون نگاه به جناح و حزب سیاسی در این انتخابات مشارکت کنند و  آرای خود را در صندوق های رای بریزند تا رییس جمهوری با رای حداکثری انتخاب شود . 

وی ادامه داد : در انتخابات پیش رو قبل از اینکه جناحی فکر کنیم ، باید منافع ملی را در نظر بگیریم چرا که مشروعیت نظام و کشور با مشارکت کم زیر سئوال می رود و می بایست همگان برای تحکیم مشروعیت نظامی که برای به ثمر رسیدن آن زحمات زیادی صرف شد ، تلاش کنند.

دستگداز با اظهار این که بزرگ ترین ضربه به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خارج کردن افراد اثرگذار و دارای مقبولیت مردمی از گردونه رقابت انتخاباتی است و متاسفانه برخی از این چهره ها مانند دکتر ظریف از این چرخه حذف شده اند ، گفت : حضور چهره های ملی و مورد اقبال مردم مانند دکتر ظریف در کنار نامزدهای دیگر مطرح از جمله آقایان رییسی ، جهانگیری و لاریجانی می توانست در بالا بردن مشارکت تاثیر بگذارد ولی متاسفانه اینگونه نشد.

وی با اظهار این که دیگر نباید به گذشته نگاه کرد و باید به فکر آینده بود ، افزود : در حال حاضر در بررسی ها و گفت و گوهایی که با اقشار مختلف جامعه صورت می گیرد به نظر می رسد تنور انتخابات گرم نیست و پیش بینی مشارکت پایین وجود دارد و لازم است تمامی دست اندرکاران ، نخبگان و افراد اثرگذار وارد صحنه شوند.

این فعال سیاسی ادامه داد : یکی از اقدامات برای افزایش مشارکت مردم در این شرایط گفت و گوی شفاف با مردم است. مردم باید اطمینان حاصل کنند که رایشان اثرگذار است . مردم از شعار و وعده های بی عمل خسته شده اند و لازم است همه نامزدها با مردم رو راست باشند و شعاری با انتخابات برخورد نکنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن مشروعیت نظام است

پرهیز از اقدامات پوپولیستی 

دستگداز گفت : متاسفانه برخی اقدامات پوپولیستی در سال های گذشته سبب شد تا مردم دلزده شوند. شعارهای توخالی و برخورد جنجالی در ایام انتخابات و بی عملی پس از آن سبب شده است تا مردم خسته و سرخورده شوند.

 وی بر ضرورت راستی آزمایی برنامه ها توسط کارشناسان و نخبگان تاکید کرد و افزود : در عرصه انتخابات فعلی باید افرادی که حرفی برای گفتن دارند وارد میدان شوند و حرف هایی بزنند که به آنچه مردم می خواهند نزدیک باشد و نیز حرف های قابل اجرا باشد . 

دبیر حزب مردمی اصلاحات در مازندران تاکید کرد : عدم مشارکت مردم در انتخابات منجر به آن می شود که اولین ضربه به خود مردم وارد شود چرا که با نرفتن پای صندوق های رای ، افرادی نالایق و شعاری از سوی عده ای انتخاب می شوند و تصمیم گیر کشور خواهند شد . 

وی توضیح داد : به عنوان مثال به انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور پایین مردم نگاه کنید. الان نتیجه این شده است که مجلس توانایی جا به جایی استاندار یا وزیر را ندارد .

این فعال سیاسی گفت : امروز همه دلسوزان نظام و کشور باید برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنند. همه باید به مشارکت حداکثری فکر کنیم حتی اگر این مشارکت منجر به پیروزی حزب یا جناح ما نشود چون آن چیزی که مهم است ، انتخاب رییس جمهوری با اکثریت آرای واجدین شرایط است.

وی به نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری هم توصیه کرد تا از تخریب رقبای خود بپرهیزند و تاکید کرد : تجربه نشان داده است که تخریب کردن منجر به ناامیدی مردم می شود و حتی بر حضور و مشارکت حداکثری نیز تاثیر می گذارد . 

دستگداز گفت : رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما باید بدون جانبداری برای تحقق مشارکت حداکثری بیشتر وارد عرصه انتخابات شوند و با دعوت از نخبگان سیاسی و برگزاری مناظرات مسائل انتخابات را تشریح و زمینه مشارکت مردم را فراهم نمایند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود . 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha