۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
کد خبر: 84336762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

همایش رسانه و انتخابات ۱۴۰۰ در مشهد آغاز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۸
کد خبر: 84336762
همایش رسانه و انتخابات ۱۴۰۰ در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- همایشی با عنوان "رسانه و انتخابات ۱۴۰۰" امروز ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور مسوولان ارشد خراسان رضوی و مدیران رسانه‌های این استان در مشهد برپا شد.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغازین همایش در گفتگو با خبرنگار ایرنا هدف آن را بسترسازی و کمک به ایجاد فضای مشارکت انتخاباتی حداکثری شهروندان، سلامت و امنیت انتخابات در سطح این استان اعلام کرد. 

عباس محمدیان افزود: استاندار خراسان رضوی، معاون سیاسی امنیتی استانداری، رییس‌کل دادگستری استان، فرمانده سپاه استانی امام رضا (ع)، فرماندار مشهد و مسوول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی از مسوولان حاضر در همایش رسانه و انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

وی ادامه داد: اعضای قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی، مدیران و سردبیران خبرگزاریها و مطبوعات و فعالان فضای مجازی این استان از دیگر افرادی هستند که در همایش امروز حضور فعال و مشارکت دارند. 

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا رسانه‌ها را از ارکان مردمسالاری دینی توصیف و بیان کرد: دشمن با بهره‌گیری از ظرفیهای رسانه‌ای و همه توان خود به دنبال کمرنگ نمودن حضور مردم در انتخابات خرداد ماه آتی است لذا بیش از پیش نیازمند نقش‌آفرینی مردم در صحنه انتخابات هستیم. 

وی گفت: انتخابات پیش رو را با همه تلاشهای مذبوحانه دشمن، از بستر رسانه‌های رسمی به عنوان یک حرکت ماندگار با حضور حداکثری مردم ثبت خواهیم کرد و در همین مسیر رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، جریانسازی، پیشگامی و تاثیرگذاری خود را نشان خواهند داد. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی روز جمعه ۲۸ خرداد امسال بطور همزمان برگزار خواهد شد. 

۲۴۷ نشریه چاپی، ۸۷ نشریه برخط، ۲۱ رسانه الکترونیک غیربرخط، پنج روزنامه، خبرگزاریهای داخلی و خارجی و ۱۷ سرپرستی روزنامه‌های ملی در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

دو هزار خبرنگار فعال در همین چارچوب در رسانه‌های خراسان رضوی اشتغال دارند که ۶۰۰ نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت‌نام شده و ۱۵۰ نفر نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره‌مند هستند.

شمار مجموع افرادی که در بخشهای مختلف مرتبط با فعالیت رسانه‌ای از تولید، پشتیبانی تا توزیع در خراسان رضوی فعالیت دارند دو هزار ۴۰۰ نفر برآورد شده است.

خانه مطبوعات خراسان رضوی که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده هم‌اینک ۱۸۲ عضو شامل خبرنگار، عکاس و گرافیست دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha