۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84337607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبر: 84337607
چند خبر کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته‌ میراث‌ فرهنگی، سمینار آموزشی گردشگری روستایی و بررسی هفت درخواست ایجاد تاسیسات گردشگری در استان، خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی اظهار داشت: حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی یک وظیفه همگانی است و در حال حاضر مجموعه میراث‌ فرهنگی با تمام توان در راستای حفظ و مرمت بناهای تاریخی گام بر می‌دارد.

یعقوب گویلیان افزود: این اداره‌ کل در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ اثر و بنای تاریخی را با کمترین اعتبار و نیرو مرمت و احیاء کرده است.

وی عنوان کرد: حفظ، معرفی و شناساندن آثار تاریخی یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال فرهنگ و تمدن یک ملت به علاقه‌مندان و آیندگان است بر همین اساس نگهداری و مرمت آنها امری ضروری است.

هفت درخواست ایجاد تاسیسات گردشگری در کردستان بررسی شد

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: در جلسه‌ کمیته فنی گردشگری که با حضور نمایندگان ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، جامعه هتل‌داران و معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان برگزار شد، هفت پرونده مربوط به ایجاد تاسیسات گردشگری بررسی شد.

گویلیان با اشاره به موافقت با سه طرح از مجموعه هفت طرح بررسی شده، افزود: سه طرحی که با ایجاد آنها موافقت شد شامل یک هتل تک ستاره، یک مجتمع گردشگری و یک واحد پذیرایی است.
 
وی پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این سه طرح را حدود ۱۹ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: با اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

سمینار آموزشی گردشگری روستای در بانه برگزار شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بانه در سمینار آموزشی اهمیت و نقش بوم‌گردی‌ها در توسعه گردشگری روستایی اظهار داشت: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی روستاها در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان این سمینار برگزار شده است.

سعدالله رحیمی‌خواه گفت: در این سمینار آموزشی، توسعه صنعت‌ گردشگری و شیوه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با بهره‌برداری اصولی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی و فرهنگی به حاضرین آموزش داده می‌شود.

وی همکاری و تلاش دهیاران و سرمایه‌گذران طرح‌های بوم‌گردی برای توسعه و شکوفایی صنعت‌گردشگری در جوامع محلی و روستاها را لازم دانست و افزود: توجه به مزایا و نقش گردشگری در توسعه جوامع محلی می‌تواند جایگزین مناسبی برای کسب و کارهای کاذب و محرومیت‌زدایی در روستاها باشد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha