۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84341070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح سنجش نوآموزان کردستانی در ۱۷ پایگاه انجام می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: امسال طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۱۷ پایگاه انجام می‌شود.

خلیل رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد پایگاه پیش بینی شده، سه پایگاه در مرکز استان و ۱۴ پایگاه نیز در شهرستان‌ها و مناطق تابعه فعالیت دارند، ضمن اینکه ۱۰ پایگاه نوع الف و هفت پایگاه هم نوع ب است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده که باید توسط اولیا پرداخت شود؛ گفت: در همین راستا دستگاه‌های کارت‌خوان در پایگاه‌های سنجش استقراریافته و اولیا می‌توانند از پرداخت هزینه نقدی خودداری کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به زمان نوبت‌دهی سنجش نوآموزان اضافه کرد: زمانی که والدین نوآموزان برای ثبت نام فرزندانشان به مدرسه مراجعه می کنند؛ مدیرمدرسه ابتدا اطلاعات نوآموز را در سامانه سیدا تکمیل و بعد از فعال شدن سامانه نسبت به نوبت‌گیری برای نوآموزان اقدام کند، تا والدین در وقت مقرر به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

وی مداخله به هنگام و ارائه خدمات موردنیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی را از جمله اهداف اجرای برنامه سنجش اعلام کرد و افزود:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سنجش نوآموزان از سوم تیر آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد.

رنجبر با تاکید بر ضرورت انتخاب مدارس مناسب و مجهز به عنوان محل پایگاه سنجش و توجه به کمیت و کیفیت کار و انتخاب عوامل اجرایی و تکریم مراجعان، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت موجود برای ارائه خدمات مطلوب در اجرای طرح سنجش سلامت شد.

برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha