به گزارش ایرنا ، در مجموع طی ماه اردیبهشت امسال شهروندان مازندرانی در ارتباط مستقیم الکترونیکی با مدیران دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی ۳۳۹ مورد درخواست مطرح کردند که از این تعداد ۱۶۲ مورد مربوط به تسهیلات بانکی و کمک های مالی بوده است. درخواست وام قرض الحسنه با ۸۹ مورد بیشترین فروانی را در این بخش داشت و پس از آن هم وام بانکی با ۵۰ مورد قرار دارد. ۱۵ تن از شهروندان در تماس با مدیران استانن خواستار دریافت وام کشاورزی شدند و هشت نفر هم کمک بلاعوض مالی برای امرار معاش درخواست کردند.
دریافت خدمات شهری ، برق ر سانی ، آب رسانی ، امکانات رفاهی وتفریحی روستا هم از دیگر درخواست هایی بوده که با فروانی کمتر اردیبهشت ماه امسال در سامانه سامد مازندران مطرح و ثبت شده است.
در این ماه همچنین شهروندان مازندرانی ۴۱ مورد انتقاد مطرح کردند که بیشترین آن در زمینه بیماری خاص ، امتحانات حضور مدارس برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با توجه به شرایط کرونایی و همچنین دیگر مشکلات دانش آموزان بوده است.
وزارت آموزش و پرورش امسال برنامه امتحان نهایی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم را حضوری اعلام کرد. بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون این دو پایه از ۲۷ اردیبهشت شروع شده و تا ۲۴ خرداد ماه ادامه دارد.
بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران ، امتحان حضوری دانش آموزان پایه تحصیلی نهم و دوازدهم استان در ۲۷۶ حوزه برگزار میشود که یکصد حوزه بیشتر از شرایط عادی است تا امکان رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی فراهم شود.
مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که از این تعداد ۴۱ هزار نفر در پایه نهم و ۲۲ هزار نفر هم در پاینه دوازدهم تحصیل می کنند.
طبق داده های آماری استانداری مازندران ، شهروندان استان در ماه اردیبهشت همچنین ۲۲ مورد شکایت ، ۱۳ مورد گزارش و هشت مورد تقدیر و تشکر در سامانه سامد مطرح و ثبت کردند.
مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران اعلام کرد که تمامی شکایت های مطرح شده در سامانه سامد به مبادی ذیربط ارجاع شد و در حال رسیدگی است.
عزت الله هاشم زاده با اظهار این که تمامی درخواست ها ، انتقادات ، پیشنهادات و شکایاتی را که شهروندان در سامانه سامد با مدیران در میان می گذارند ، ثبت می شود ، گفت : این مرکز با انعکاس مشکلات و ارجاع خواسته شهروندان به دستگاه های اجرایی ، فرمانداران و شهرداران و مدیران ستادی استانداری ، ضمن دستور رسیدگی ، تکلیف نموده تا ظرف مدت ۱۵ روز درخواست ها مورد بررسی و اقدام قرار گرفته و نتیجه به سامانه سامد ارسا ل تا برای پیگیری های بعدی ثبت شود.
طبق گزارش آماری استانداری در ماه اردیبهشت امسال بیشترین تماس مربوط به شهرداری تنکابن با ۲۵ مورد بود که از این تعداد ۱۱ مورد ثبت شده است. بیشترین تماس ثبت شده هم مربوط به بانک کشاورزی با ۱۸ مورد بوده است.
کمترین تماس در سامانه سامد هم در در این ماه با شهرداری بهشهر ، جمعیت هلال احمر ، منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری ، پشتیبانی امور دام و محیط زیست مازندران هر یک با یک مورد انجام شد. تعداد تماس های ثبتی این دستگاه ها برای رسیدگی هم تنها یک مورد بود.
ماه اردیبهشت ۳۶ مدیر دستگاه دولتی و عمومی مازندران مهمان سامانه سامد بودند.
مرکز سامد به عنوان یک ساختار توانمند به طور عملی بستر وسیعی برای دریافت شکایتها، انتقادها، پیشنهادها و ایدههای مردمی و رسیدگی و پاسخگویی به آنها را با رعایت صرفه جویی در هزینههای زمانی و مالی فراهم کرده است.
یکی از مجاری سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) در کشور سامانه تلفنی ۱۱۱ است که مردم در هر نقطه از استان میتوانند پیشنهاد، انتقاد، گزارش، طرحها و ایدهها، شکایت و درخواست های خود را با کارشناسان این سامانه مطرح و پیگیری کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاهها و سازمانها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
نظر شما