پنج هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سطح کشور فعال هستند

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: پنج هزار و ۴۰۰ خانه هلال در سطح کشور فعال هستند که کمک شایانی به کاهش حوادث و سوانح در زمان بحران ها دارند.

مهدی ولی پور روز چهارشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: مساعدت استانداران علی رغم حواشی، محدودیت ها و تنگناها موجب رخدادن اتفاق‌های خوبی در جمعیت هلال احمر شده و شاهد افزایش ظرفیت ناوگان امدادی و هوایی، شارژ انبارهای امدادی و توسعه خانه های هلال هستیم.

وی که برای بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات خیر ساز شهر رویدر به هرمزگان سفر کرده است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر هرمزگان جز معدود استان هایی است که زمینه لازم را برای مشارکت خیرین فراهم کرده است و می‌توان از این ظرفیت استفاده بیشتر کرد و سرعت اجرای طرح های عمرانی را افزایش داد.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار ابراز داشت: تقویت و ارتقاء زیر ساخت های امدادی و افزایش خانه‌های هلال در مناطق روستایی بایستی همچنان ادامه یافته و با بهره‌گیری از این ظرفیت و آموزش مردم تاب آوری اجتماعی را افزایش داد.

فریدون همتی خاطر نشان کرد: هرمزگان با توجه به حادثه خیز بودن به توجه ویژه جمعیت هلال احمر در زمینه افزایش آگاهی و توان افراد در زمان وقوع حوادث نیاز دارد.

پایگاه خیر ساز امداد و نجات شهر رویدر (یادمان مرحوم محمد حسین غنی درساره) در زمینی به مساحت ۳۰۰۰مترمربع و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع احداث شده که برای آن افزون‌بر  ۱۷ میلیارد ریال سرمایه هزینه شده و عصر امروز با حضور استاندار هرمزگان و رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha