موزه‌ها و نگارخانه‌های شهرداری تهران بازگشایی شد

تهران-ایرنا-موزه‌ها و نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بهبود شرایط کرونا در پایتخت، فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز کردند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بهبود وضعیت شهر تهران از لحاظ شیوع ویروس کرونا، موزه‌ها و نگارخانه‌های این سازمان فعالیت‌های حضوری خود را مجددا آغاز کردند.

موزه‌ها و نگارخانه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و باغ موزه قصر و باغ موزه هنرهای ایرانی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان شهروندان هستند.

همچنین ساعت فعالیت این مراکز در روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ است.

برای اطلاع از نشانی موزه‌ها و نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

نمایشگاه مجازی «کرونا و عصر جدید»

فرهنگسرای رسانه بیست و یکمین نمایشگاه مجازی رسانگار را با عنوان «کرونا و عصر جدید» با آثار دیجیتال سیدایمان نوری نجفی از هشتم تا ۱۸ خرداد برگزار می‌کند.

نجفی متولد ۱۳۶۲ تهران است و برگزیده بسیاری از جشنواره و مسابقات داخلی و خارجی است.

نمایشگاه «کرونا و عصر جدید» با تعداد ۳۰ اثر در ابعاد۵۰.۷۰ با تکنیک دیجیتال، با موضوع کرونا در سایت فرهنگسرای رسانه http://resaneh.farhangsara.ir و صفحه مجازی این فرهنگسرا در اینستاگرام @farhangsararesaneh  برپا می‌شود.

معرفی آداب ورزش باستانی و زورخانه‌ای در «افتخاری ماندگار»

فرهنگسرای اخلاق به مناسبت سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، مجموعه «افتخاری ماندگار» ۱۰ قطعه موشن گرافیک با موضوع آداب ورزش باستانی و زورخانه‌ای را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رئیس فرهنگسرای اخلاق گفت: به منظور بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای که پیشینه‌ای کهن در فرهنگ ایرانی داشته و نمایانگر پیوندی جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است، تعداد ۱۰ محتوای مجازی در قالب موشن گرافیک منتشر می‌شود.

مرضیه خسروی بروجنی افزود: در مجموعه تولید مجازی «افتخاری ماندگار» سعی شده ضمن تبیین دلیل نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی، آداب ورزش زورخانه‌ای، ویژگی‌های پهلوانی، سیر تاریخی ورزش باستانی و سنت‌های زیبای فرهنگ زورخانه‌ای مثل گلریزان که در جشن‌ها و اعیاد و میلاد ائمه معصومین (ع) اجرا می‌شود در قالب موشن گرافیک توضیح داده شود.

وی بیان کرد: محصولات مجازی «افتخاری ماندگار» همزمان با سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از هشتم خرداد در صفحه مجازی فرهنگسرای اخلاق به نشانی akhlagh.farhangsara@ و شبکه نشر منطقه چهارده منتشر می‌شود.

۱۷ شوال، روز پیروزی سپاه اسلام مقابل کفر در جنگ خندق بود که امام اول شیعیان حضرت علی(ع)، به عنوان نماد و اسوه جوانمردی و شجاعت سپاه اسلام، عمروبن عبدود را به عنوان نماد شرک و بت‌پرستی به خاک مذلت نشاند. کشتن نفس اماره و تلاش برای رضای خدا در راه دین سبب شد حضرت علی(ع)، نماد بزرگی و جوانمردی در دنیا باشد.

مسابقه عکاسی از اماکن متبرکه با عنوان «لحظه دیدار»

نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق مسابقه عکاسی از اماکن متبرکه را با عنوان «لحظه دیدار» در بخش‌های حرفه‌ای و مردمی برگزار می‌کند. این مسابقه ویژه عکاسی از نقاط مختلف اماکن متبرکه شامل گنبد، گلدسته، کاشی‌کاری، معماری، صحن و زیارتگاه‌هاست.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۸ خرداد حداکثر سه عکس با فرمت JPG از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ یا پست الکترونیکی نگارخانه کلک خیال به نشانی negarkhane.Kh@gmail.com به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند، عکس‌های ارسالی باید شامل توضیحاتی مانند مکان و زمان عکاسی، مشخصات فردی شرکت‌کننده و شماره تلفن همراه وی باشد.

آیین اختتامیه مسابقه عکاسی «لحظه دیدار» در دهه کرامت برگزار خواهد شد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب پنج، سه و ۲میلیون ریال وجه نقد به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

دبیرخانه این مسابقه در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۵۳۶۰۰ آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی مخاطبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha