استاندار: پروژه تالار مرکزی کرمان مشکل تامین بودجه ندارد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه تالار شهر کرمان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پروژه ملی مشکل تامین بودجه ندارد و نیاز به حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان و تجهیز امکانات دارد.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تالار مرکزی شهر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی پروژه ملی تالار شهر کرمان در سال های قبل به کندی پیش رفت اما در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد.

وی تصریح کرد: پروژه ملی تالار شهر ۲ پیمانکار یکی برای ساختمان و دیگری برای سالن ها دارد که با توجه به افزایش قیمت ها، با پیمانکار سالن ها به مشکل حقوقی برخورد کرده و اگر این مشکل حقوقی نبود، زمان بهره برداری از این پروژه را اعلام می کردم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مسئولان مامور حل مشکل حقوقی طرح شده اند اظهار داشت: باید شبانه روز برای اتمام این پروژه کار کنیم تا مشکلات حقوقی آن بر طرف شود و نمی توان به علت یک بند حقوقی کار را معطل کنید، بنابراین مسئولان پیگیر این موضوع باشند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان طرح های بزرگتری داریم که به اتمام رسیده اند ادامه داد: اگر موانع اجرای این طرح برطرف شود، پروژه تالار مرکزی شهر کرمان می تواند تا شهریور ماه به بهره برداری برسد.

تالار مرکزی شهر کرمان مراحل پایانی ساخت را طی می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: مطالعات این طرح از سال ۱۳۸۴ آغاز و به دلیل تغییر محل اجرا عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ شروع شده و پس از ۱۲ سال همچنان ادامه دارد.

محمدرضا علیزاده با بیان اینکه عمده ساخت تالار مرکزی شهر کرمان در این دولت انجام شده است افزود: اتمام این طرح به دلیل تغییر پیمانکار و تامین مالی چند مرتبه به تاخیر افتاد که با پیگیری و حمایت های مسئولان سابق استان کرمان و استاندار فعلی کرمان پیشرفت خوبی دارد و مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند.

وی با بیان اینکه منابع مالی این طرح تامین شده است تاکید کرد: تالار مرکزی شهر کرمان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است که در سه طبقه احداث شده و دارای سه سالن همایش و نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: گالری‌های مختلف، کتابخانه، رستوران و کافی شاپ و غیره از دیگر قسمت‌های این طرح بزرگ فرهنگی محسوب می‌شود.

پیمانکاران طرح در این بازدید که معاون امور عمرانی استانداری کرمان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مسئولان و اهالی رسانه حضور داشتند، توضیحاتی در رابطه با مراحل اجرای ساخت تالار مرکزی شهر کرمان ارائه کردند.

تالار مرکزی شهر کرمان در بلوار شهید صدوقی کرمان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha