امام جمعه سرخه: مشارکت حداکثری در انتخابات ضرورت تقویت اقتدار ملی است

سمنان- ایرنا- امام جمعه سرخه گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه مهم آحاد جامعه و ضرورتی برای تقویت اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و آحاد جامعه با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به تقویت استحکام پایه‌های مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است و مشارکت حداکثری در انتخابات لازمه حفظ نظام و بسترساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

فاطمی بصیر بیان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و باید از تمام ظرفیت‌های جامعه برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری استفاده شود.

وی اظهار داشت: اکنون چشم دشمنان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران و میزان حضور و مشارکت مردم در آن دوخته شده است از این رو باید با حضور حداکثری به جهان ثابت کنیم که پای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

امام جمعه سرخه تصریح کرد: علما و روحانیان  نقش مهمی در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه دارند و باید در این شرایط حساس با اقناع افکار عمومی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

فاطمی بصیر خاطرنشان کرد: مردم با تحقیق و مشورت تلاش کنند تا فردی صالح، صادق، امانت‌دار، آگاه به درد و رنج محرومان، حافظ خون شهدا و آگاه به اصول و قوانین را برای سکان داری امور اجرایی کشور انتخاب کنند و در جهت تحقق اهداف بلند جامعه اسلامی گام بردارند.

وی یادآور شد: تشکیل دولت جوانگرا و انقلابی لازمه تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران در چله دوم انقلاب است و افراد واجد شرایط رای دادن با انتخاب فرد اصلح نقشی مهم در تعیین سرنوشت کشور دارند.

امام جمعه سرخه گفت: رئیس جمهوری، عالی ترین مقام اجرایی بعد از مقام رهبری است که با تشکیل هیات وزیران، همه امور اداری کشور و ابلاغ مصوبات برای اجرای وزارتخانه‌ها را برعهده دارد پس باید انتخاب مردم انتخاب دقیق و بدون اشکال باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha