۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84361538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبر: 84361538
خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- تلاش برای احیای بزرگ‌ترین واحد تولید مخازن کامپوزیت کشور در بروجن و پیشرفت ۶۰ درصدی برنامه راهبردی شهرداری شهرکرد از مهم‌ترین خبرهای روز دوشنبه 24 خردادماه در چهارمحال و بختیاری است.

فرماندار بروجن گفت: بزرگ‌ترین واحد تولید مخازن کمپوزیت کشور پس از ۶ سال تعطیلی به چرخه تولید بازمی‌گردد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بروجن، مسعود ملکی تاکید کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار مخزن گاز مایع و سی. ان. جی.(CNG) تا گنجایش یک‌هزار و ۳۰۰ لیتر را دارد.

وی افزود: استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی و های‌تک در این واحد تولیدی، ایران را پس از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و چین در رده پنجم جهان برای تولید مخازن فول کمپوزیت دنیا قرار داده است.

ملکی تصریح کرد: این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۴ به‌علت تاخیر در تقسیط تسهیلات دریافتی و ایجاد شائبه مالی از سوی یکی بانک‌های عامل، تعطیل شد.

وی احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید را از اولویت‌های مهم دولت دانست و یادآور شد: در همین راستا رسیدگی به پرونده موجود در محاکم قضایی در کنار واگذاری ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، منجر به بازگشت بزرگ‌ترین واحد تولید مخازن کمپوزیت کشور در بروجن به چرخه تولید و قطع وابستگی ایران به واردات این حصول خواهد شد.

ملکی اظهار داشت: به‌همین راستا کارگروهی از قوه قضاییه، صنعت، معدن و تجارت و بانک عامل به‌منظور راستی‌آزمایی موضوع فعال و نتیجه تحقیقات به دادستانی مرکز چهارمحال و بختیاری اعلام تا نسبت به تسهیل شرایط برای رسیدگی به این پرونده قضایی و رفع مشکل آن اقدام شود.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برنامه راهبردی شهرداری شهرکرد ۶۰ درصد پیشرفت دارد

شهردار شهرکرد گفت:‌ برنامه راهبردی پنج ساله این شهرداری از سوی مشاور در حال انجام و به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

بهادر عبدالغنی تاکید کرد: این برنامه در قالب ۶ کارگروه پیگیری و از خروجی آن در سال‌های آینده به‌عنوان نقشه راه شهرداری شهرکرد بهره‌برداری می‌شود.

وی اولویت‌بندی در اجرای طرح‌های شهرداری شهرکرد و سازمان‌های زیرمجموعه این شهرداری را ضروری دانست و افزود:‌ اعتبار لازم برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های سازمان‌های زیرمجوعه این شهرداری براساس سرعت در معرفی طرح‌های اولویت‌دار تخصیص می‌یابد.

عبدالغنی به ضرورت استفاده از پساب برای آبیاری فضاهای سبز شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در این راستا یک طرح در قالب ۱۸ بند آماده شده که اجرایی شدن سریع‌تر آن ضروری است.

وی ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران در شهرکرد را ضروری دانست و یادآور شد:‌ سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری مکلفند برای تحقق این مهم، همکاری لازم را با مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی این شهرداری داشته باشند.

شهرداری شهرکرد همچنین با اشاره به لزوم مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان و جانبازان اظهار داشت: براساس قانون و در راستای حمایت از معلولان و جانبازان باید دسترسی‌های لازم به‌منظور استفاده این گروه از فضاها، معابر و حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

عبدالغنی گفت: میزان موفقیت در جذب اوراق صکوک، خرید نردبان آتش‌نشانی، اجرای نهضت آسفالت، توسعه فضای سبز، پیشرفت طرح ممیزی و کارخانه بازیافت پسماند از سوی سازمان‌های مرتبط در شهرداری شهرکرد پیگیری و نتیجه آن اعلام شود.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha