۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84370191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری در اجرای پرونده الکترونیک سلامت پیشرو است

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از اجرای پرشتاب طرح پرونده الکترونیک سلامت در استان خبر داد و گفت: بنا بر آخرین گزارش‌ها، این استان در ردیف پنج استان پیشروی کشور قرار دارد.

محمود اخلاقی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران این استان افزود: این طرح در بخش بستری در تمامی مراکز درمانی استان به طور ۱۰۰ درصد اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش سرپایی در مطب‌های پزشکی بخش خصوصی به صورت ۱۰۰ درصد و در بخش دولتی تاکنون ۵۲ درصد اجرایی شده است.

اخلاقی ادامه داد: اجرای این طرح از میانه سال ۹۸ در استان آغاز شد و یکی از اولویت‌های مهم کشور و استان به شمار می‌رود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در قالب طرح پرونده الکترونیک سلامت گامی در جهت توسعه دولت الکترونیک است، تصریح کرد: این مهم با جدیت در حال انجام است و از تیرماه امسال در هیچ یک از صندوق‌های بیمه سلامت دفترچه کاغذی جدید صادر نمی‌شود و رسیدگی به امور تمامی بیمه‌شدگان از طریق ارائه شماره کارت ملی انجام می‌گیرد.

اخلاقی خاطر نشان کرد: نظام ارجاع صندوق بیمه سلامت همگانی و ارجاع بیمه روستاییان نیز از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد به شمار می‌رود که در حال اجرا است.

اخلاقی، تعداد بیمه‌شدگان سلامت در استان را ۵۹۱ هزار و ۱۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵۰ هزار نفر زیر پوشش صندوق روستاییان قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه طرح تحول سلامت را از طرح‌های مطلوب و اثرگذار حوزه سلامت کشور ارزیابی کرد و افزود: اگرچه می‌توان گفت این طرح به موفقیت نسبی دست یافته است اما برخی انتقادات نیز بر آن وارد است با این وجود در مجموع خدمات قابل قبول و  بسزایی در این حوزه ارائه شده است.

به گزارش ایرنا، پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha