حضور پرشور و چشمگیر مردم همدان در نخستین ساعات آغاز انتخابات

همدان- ایرنا- حضور مردم همدان در پای صندوق های رای گیری در نخستین ساعات آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار پرشور و چشمگیر است.

به گزارش ایرنا، شمار زیادی از مردم شهر همدان از آغازین ساعات شروع رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شده و با رای خود بار دیگر با لبیک به ندای رهبری، نقش خود در ترسیم مسیر رشد و توسعه کشور را ایفا کردند.

شرکت در انتخابات به عنوان تکلیفی مهم و سرنوشت ساز برای هر ایرانی محسوب می شود و زن و مرد، پیر و جوان را به پای صندوق های رای آورده تا بار دیگر با آرمانهای امام راحل (ره) تجدید میثاق کنند.

به گزارش میدانی خبرنگار ایرنا، شعبه های مناطق کوی امام خمینی (ره)، کوی خضریان و آرامگاه بوعلی سینا از جمله شلوغ ترین شعب اخذ رای شهر همدان در ساعت های آغازین فرآیند انتخابات است.

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha