مردم برای حفظ انسجام با مسوولان برگزاری انتخابات همکاری کنند

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم حفظ انسجام و همکاری مردم با مسوولان تا پایان مراحل شمارش آرا و اعلام نتایج نهایی انتخابات تاکید کرد.

علی صالحی  روز جمعه با حضور در مسجد قدس بندرعباس رأی خود را به صندوق رای انداخت و در جمع خبرنگاران از مشارکت مردم و حضور گسترده و دشمن‌شکن مردم در پای صندوق‌های رأی قدردانی کرد.

وی اظهارداشت:مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با مشارکت قانون‌مند، پورشور و سرنوشت‌ساز خود در انتخابات و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، برگ زرین دیگری را در تاریخ سراسر افتخار این مرز و بوم رقم زدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: امروز مردم استان هرمزگان  جلوه‌های بی‌نظیری از وفاداری به آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته‌اند.

صالحی ادامه داد: عموم مردم با حفظ هوشیاری و وحدت، صحنه‌های بی‌بدیلی از همدلی، قانون‌گرایی و بصیرت را به نمایش گذاشته‌اند.

رئیس شورای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان در پایان از مسوولان برگزاری انتخابات خواست با توجه به گرمای هوا و شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اخذ آرا اقدام کنند تا از ازدحام جمعیت در حوزه‌های رأی‌گیری جلوگیری شود.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha