۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84376943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان صاحب ۶ رشته تحصیلی جدید شد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس ۶ رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در دانشگاه فنی و حرفه ای این استان موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، رضا نقدی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: رشته های جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، تربیت بدنی، شبکه های کامپیوتری، معماری داخلی و  گیاه‌پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای معماری و تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ رشته به سبد آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ عدد رسید.

نقدی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در تلاش است با تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌ کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان فراهم کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: این دانشگاه ماموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد و در این راستا رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می شوند.در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیات علمی، راه اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

استان سمنان بیش از ۶۰ دانشگاه  و موسسه آموزش عالی و ۷۶ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha