۲۷ اکیپ راهداری در استان همدان فعال شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح "راهداری محوری" با استقرار ۲۷ تیم برای هم افزایی و بهره‌وری بیشتر از نیروهای راهداری در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، "صفر صادقی راد" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افرود: برای اجرای این طرح، ۲۷ اکیپ راهداری در سراسر استان مشغول فعالیت هستند و هدف عمده این طرح ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی استان همدان است.

وی اظهار داشت: طرح راهداری محوری در استان همدان از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شده و تا پایان فصل کاری ادامه دارد.

صادقی راد بیان کرد: علاوه بر ارتقای ایمنی محورها، حفظ و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقل برای افزایش طول عمر و بهره برداری بهینه از ابنیه فنی، علائم و تجهیزات حاشیه راه ها، استفاده از راهکارهای کم هزینه به ویژه در بخش رویه راه‌ها و در نتیجه تردد ایمن و روان از اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: از آغاز این طرح تا ۳۱ خرداد بیش از ۲۶۶ کیلومتر شانه سازی، ۵۳۶ مورد پاکسازی و آزادسازی حریم راه، ۲۷۶ مورد تنقیه و لایروبی دهانه و دستک پلها، ۷۸۱ کیلومتر احیا و خط کشی راهها،  ۸۱ هزار و ۷۰۷  متر مکعب ترانشه برداری، ۲۸۹ کیلومتر تسطیح حریم و تعدیل شیب شیروانی، ۲۳۶ کیلومتر تعمیر و اصلاح روشنایی نقطه ای و طولی، رنگ آمیزی سه هزار و ۸۰۸  عدد تابلو، ۱۰۲ کیلومتر پاکسازی حریم راه روستایی، ۳۶ هزار و ۱۶۷ متر مکعب ایجاد حفاط خاکی بازدارنده و ۱۲ کیلومتر نصب نیوجرسی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح راهداری محوری در جاده های اصلی استان، در محورهای فرعی پرتردد نیز فعالیت‌های مستمر راهداری برای نگهداری و ایمن سازی راه‌ها تداوم دارد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر نیز بزرگراه است.

۹۹.۲ درصد روستاهای استان همدان از راه آسفالته برخوردار است.۲.۳ درصد مجموع راه‌های ارتباطی کشور در استان همدان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha