۹ تیر ۱۴۰۰، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84388035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۵۰۰ داوطلب کنکور در مهاباد با هم رقابت می‌کنند

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد و نماینده عالی سازمان سنجش آزمون کشور در جنوب آذربایجان‌غربی گفت: امسال چهار هزار و ۵۶۰ داوطلب در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت می کنند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

معروف خلیلی روز ‌چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع داوطلبان ۵۶ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند که در پنج گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجه و طی چهار روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی هنر امروز چهارشنبه، گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی فردا پنجشنبه، گروه علوم تجربی روز جمعه، و داوطلبان گروه زبان‌های خارجه نیز روز شنبه هفته آینده به رقابت خواهند پرداخت.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد و نماینده عالی سازمان سنجش آزمون کشور در جنوب آذربایجان‌غربی بیان کرد: همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای شرکت‌کنندگان الزامی است.

خلیلی اضافه کرد: تمامی سالن‌ها و مراکز آزمون به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و کارشناسان بهداشت نیز در محل آزمون حضور دارند تا آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه با یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ داوطلب برگزار می شود. توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha