۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبر: 84389597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهدای رسانه منطقه تربت‌حیدریه مغفول مانده‌اند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مسوول دبیرخانه کنگره ملی هزار و ۱۰۳ شهید منطقه تربت‌حیدریه گفت: با توجه به این‌که یکی از کارکردهای این کنگره معرفی شهدای رسانه است در تلاش هستیم در این کنگره نام و یاد این عزیزان گمنام را که مغفول مانده‌اند زنده کنیم.

جواد عوض روز پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی برای یادواره خبرنگار شهید مجید حجتی افزود: با توجه به این‌که زمان برگزاری کنگره ملی هزار و ۱۰۳ شهید منطقه تربت‌حیدریه نیمه دوم امسال است، اما این یادواره در هفته خبرنگار امسال برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هر چند قرار است این یادواره با محوریت شهید حجتی برگزار گردد اما بنا داریم از خبرنگاران، گزارشگران و تصویربرداران شهید دوران دفاع مقدس نیز یاد کرده و پای واگویه‌ها و خاطرات دیگر دست‌اندرکاران رسانه در این منطقه بنشینیم.

مسوول کانون بسیج رسانه تربت‌حیدریه نیز گفت: تاکنون علاوه بر شهید حجتی که در دوران دفاع مقدس با صدا و سیمای استان و روزنامه خراسان همکاری داشت، بزرگوارانی چون "دوره گرد"، "شریفی" و "رستم‌پور" که در سپاه پاسداران منطقه تربت‌حیدریه همکاری فرهنگی داشته‌اند نیز شناسایی شده‌اند.
رضا اسدینا افزود: دایره شمول این بزرگواران بسیار بزرگتر است که همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای منطقه در شناسایی و معرفی این عزیزان کمک خوبی در هر چه بهتر برگزار شدن یادواره خواهد بود.
رییس شورای روابط عمومی‌های تربت‌حیدریه نیز گفت: از تمامی افرادی که در دوران دفاع مقدس به ثبت و ضبط حوادث و رویدادهای آن دوران پرداخته‌اند، درخواست می شود با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه به معرفی خود و آثار ارزشمندشان بپردازند.
علی نیرویی افزود: مهلت مراجعه این افراد دهم مرداد ماه است تا دست اندرکاران یادواره فرصت بررسی آثار را داشته باشند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مقرر کرده ‌است کنگره شهدا در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور و کاشمر برگزار شود. این کنگره قرار بود پارسال در نیشابور و کاشمر برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha