اجرای برنامه‌های فرهنگی در حاشیه شهرها مورد حمایت قرار می‌گیرد

سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: این اداره کل از اجرای برنامه های اتحادیه های فرهنگی، هنری و قرآنی در حاشیه و محلات استان حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، عبیدالله رستمی روز پنجشنبه در انتخابات هیات مدیره و بازرسین اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی استان اظهار داشت: وجود اتحادیه موجب هم افزایی بیشتر و اجرای  درست‌تر و هدفمندتر برنامه های موسسات قرآنی و فرهنگی می شود. 

وی یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را واگذاری تصدی گری به موسسات فرهنگی و قرانی و افراد شاخص و توانمند خواند و افزود: ما  به عنوان همراه و دوست در کنار فعالان قرآنی و فرهنگی و هنری هستیم و زحمت کار با نیروهای متخصص است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این اداره کل آمادگی واگذاری همه فعالیت های قرآنی را به اتحادیه و افراد شاخص در این حوزه را دارد، گفت: اجرای این کار باعث می شود نگاه برنامه ها بجای اینکه دولتی باشد مردمی خواهد بود. 

رستمی با بیان اینکه تخصص و دیدگاه افراد در اجرای برنامه ها تاثیرگذار است، یادآور شد: هرچقدر ارتباط بین موسسات و مردم  بیشتر شود شاهد موفقیت زیادتری  در اجرای برنامه‌های قرآنی در جامعه خواهیم بود. 

وی بر نگاه ویژه  به حاشیه ها و نواحی منفصل و مناطقی که امکانات رفاهی و فرهنگی در آنجا کمتر توزیع شده است، تاکید کرد و اظهار داشت: همه مسوولان استان پای کار هستند و از هیچ کمکی در راستای اجرای برنامه های مردمی در حوزه قرآنی و فرهنگی دریغ نمی کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: اگر اتحادیه هدفمند و برنامه محور  عمل کند و جدول سالانه داشته باشد می تواند اثرگذارتر فعالیت کند. 

رستمی بر نیازسنجی شهرها و محلات استان توسط اتحادیه های فرهنگی، هنری و قرآنی تاکید کرد و گفت:برنامه های اتحادیه ها به محلات و مساجد و مدارس کشانده شود و این اداره کل در هر شرایطی حمایت می کند. 

مدیرعامل سابق اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی کردستان در این مراسم به ارائه گزارش عملکرد این اتحادیه و اقدامات انجام شده در راستای حمایت از موسسات قرآنی استان پرداخت و گفت: ۳۷۰ میلیون ریال در زمان شیوع ویروس کرونا به موسسات قرآنی استان پرداخت شد و علاوه براین امتیاز یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه را هم دریافت کردیم که به زودی به این موسسات پرداخت می‌شود.

فرید عزت پور یکی از مشکلات موسسات قرآنی را کمبود منابع مالی خواند و افزود: خودکفایی و ایجاد منبع مالی پایدار باید در اولویت اتحادیه قرار گیرد تا با توان اجرایی موجود در نیروهای فعال و توانمند بتوانیم برنامه‌های ارزشمندی را به اجرا درآوریم.

محمد امین اسدی، شهلا امینی، سید بهاءالدین حسینی، سید عباس حسینی، سودابه رحمانی، زهرا زندی، عادله علیمرادی، فرید عزت پور و محمود مردوخیان کاندیدای این دوره از انتخابات موسسات و تشکل های قرآنی کردستان بودند که با رای مدیران عامل موسسات استان فرید عزت پور با ۲۱ رای، سیدعباس حسینی با ۱۶ رای، محمد امین اسدی و زهرا زندی هم هر کدام با ۱۱ رای به عنوان هیات مدیره جدید  و امجد غفوری با ۱۷ رای و حلیمه عزیزی با ۱۶ رای به عنوان بازرسین این اتحادیه انتخاب شدند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha