نمایشگاه آثار هنری نقطه‌کوبی در سنندج آغاز به کار کرد

سنندج - ایرنا - نمایشگاه آثار نقطه‌کوبی سارا محمدی هنرمند دیواندره‌ای با ۸۰ اثر در نگارخانه ارشاد سنندج آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا این نمایشگاه عصر شنبه با حضور ابراهیم زارعی معاون استاندار کردستان، جمال ارشدی فرماندار دیواندره، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و برخی از هنرمندان و مردم شروع به کار کرد و تا آخر هفته پذیرای علاقه‌مندان است. 
سارا محمدی که آثار او در این نمایشگاه به نمایش در آمده چهار سال در این زمینه سابقه فعالیت دارد و ۸۰ اثر به نمایش درآمده از او در این نمایشگاه در ۲ بخش مدرن و سنتی است.
مجسمه‌ساز برجسته کردستانی که در این نمایشگاه حاضر بود با اشاره به اینکه کارهای این نمایشگاه را در ۲ بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌بینم گفت: صنایع دستی کاری است که دیگران هم انجام داده‌اند اما هنر سنتی که بر روی سفال‌ها در این آثار دیده شد کاملا ذوق و شناخت رنگ‌ها در آن قابل مشاهده است.
هادی ضیاالدینی افزود: با صنایع دستی ما کاملا برخوردی بازاری می‌شود و رنگ‌هایی که انتخاب می‌شود دارای تضاد است اما در آثار هنری این نمایشگاه کاملا هارمونی و نظم در رنگ‌ها را مشاهده کردم.
وی به هنرمندان توصیه کرد که در جریان خلق آثار خود خلاقیت‌های هنری گذشته در تاریخ هنر را ببینند و از آن بهره ببرند.

نمایشگاه آثار هنری نقطه‌کوبی در سنندج آغاز به کار کرد

در هنر نقطه‌کوبی یک اثر را فقط با کمک نقطه‌گذاری به تصویر در می‌آورند و با کوچک و بزرگ کردن نقاط به طرح مورد نظر خود سایه می‌دهند.
امروزه از این هنر به منظور نقاشی بر روی ظرف‌های خام سفالی و سرامیکی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha