استاندار: سقف برق هرمزگان تا حدود سه هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با تاکید بر تعیین سقف بالا برای مصرف برق خانگی و صنایع در استان، گفت: در مذاکره با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توافق کردیم سقف برق استان تا حدود سه هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد.

فریدون همتی یکشنبه شب پس از بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان و در نشست فوق‌العاده به صورت ویدئو کنفرانسی با وزارت نیرو با بیان اینکه شرایط هر استان متفاوت است، افزود: این تفاوت باید در تعیین سهمیه و سقف برق هر استان، رعایت شود و استان هایی که تولید برق کافی و نزدیک به مصرف دارند، باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.
وی ادامه داد: استان های جنوب کشور از جمله هرمزگان از شرایط آب و هوایی گرم و بسیار متفاوت با دیگر مناطق کشور برخوردار هستند و باید توجه داشته باشیم که در این وضعیت، قطعی برق در هرمزگان برای مردم غیرقابل تحمل است.
استاندار هرمزگان که با توجه به خاموشی های ۲ روز گذشته  در محل دیسپاچینگ برق استان حاضر شد، با بیان اینکه مصرف برق در استان ترکیبی از مصرف ملی و استانی است، گفت: برخی از واحدهای مصرف کننده در هرمزگان، نقش ملی دارند و سهمیه مصرف آن ها باید جدا از سهمیه استان، درنظر گرفته شود.
همتی تصریح کرد: از وزارت نیرو انتظار داریم در این زمینه توجه و کمک داشته باشد تا از اختلال جدی در استان هرمزگان جلوگیری شود.
وی با اشاره به ارائه گزارش بخش‌های تولید، انتقال، توزیع و نیروگاه‌های برق هرمزگان و وضعیت شبکه سراسری برق کشور که به هم متصل است، بیان داشت: در این زمینه بسیاری از موارد خارج از اراده و اختیارات استان است و قطعی و خاموشی برق توسط شبکه سراسری متصل به همدیگر صورت می‌گیرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص مصرف بهینه برق تاکید کرد و گفت: اگر همه مردم بویژه در تیرماه با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق از جمله با استفاده نکردن از کولرهای اضافه، خاموش کردن لامپ های اضافه و غیرضروری و روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف، همکاری لازم را داشته باشند، با قطعی برق مواجه نخواهیم شد.
وی اضافه کرد: زمانی که مصرف بهینه رعایت نشود و همه با هم مصرف بالای برق داشته باشیم، سیستم سراسری شبکه برق دچار اختلال و منجر به قطعی برق خواهد شد.
همتی بیان داشت: در شرایط خشکسالی و آب و هوای گرم در کشور از مردم می‌خواهیم رعایت و همکاری لازم در مصرف برق را داشته باشند و همه با هم مصرف را مدیریت و صرفه‌جویی کنیم.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha