۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84397240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خسارت ناشی از نوسانات برق به مشترکان کردستانی پرداخت می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: سامانه بیمه حوادث مشترکان خانگی و تجاری این شرکت فعال است و مشترکان می‌توانند مستندات خسارت‌های وارده به تجهیزات برقی ناشی از نوسان برق خود را در آن بارگذاری کنند.

کوهسار رسولی تبار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چنانچه در اثر جریان برق در عرصه و اعیان املاک مشترکین بخش‌های خانگی و تجاری، به وسایل برقی (بجز وسایل لوکس) آسیبی وارد شود، یا اینکه در اثر جریان برق نقص عضو یا آتش سوزی صورت گیرد و یا چنانچه فوتی رخ دهد؛ این دسته از مشترکان می توانند برای ثبت و اعلام خسارت و بارگذاری مدارک مورد نیاز، به سامانه bime.tavanir.org.ir مراجعه کنند.

وی افزود: پس از معین شدن شرکت بیمه‌گر از سوی شرکت مادر تخصصی توانیر، مستندات بررسی و پرداخت خسارت در چارچوب قرارداد انجام می‌پذیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان عنوان کرد: لازم است از این دسته از مشترکان از طریق ورود به سامانه مذکور، مدارک لازم را بارگذاری و ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: چنانچه در هر مرحله از بررسی سوابق، مشاهده شود انشعاب دارای موارد غیرقانونی و غیر استاندارد است، بررسی پرونده متوقف خواهد شد.

رسولی تبار از مشترکان کردستانی درخواست کرد که در مصرف برق صرفه جویی کنند تا شاهد افزایش قطعی‌ها، نوسانات برق و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن نباشیم.

مشترکان زیان دیده می‌توانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده) یا تصویر صورت حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثه‌ منجر به فوت اقدام کنند.

در سامانه‌ خسارت مشترکین برق، پنج مرحله‌ ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه‌ مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تایید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان دیده در نظر گرفته شده است.

میزان مصرف برق استان کردستان به طور میانگین در طول روز ۴۵۰ مگاوات و در شب ۵۲۰ مگاوات است. در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha