امام جمعه کرمانشاه: مردم آب و برق را منطقی و بهینه مصرف کنند

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مشکلات قطعی آب و برق از مردم استان خواست در راستای کاهش این قطعی ها در مصرف آب و برق قناعت و صرفه جویی کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه افزود: مسوولان با توجه به استهلاک و فرسودگی تجهیزات نیروگاه های برق و آب در گذر زمان و همچنین با دانستن مسائل خشکسالی، باید از قبل مشکلات را پیش بینی و در راستای رفع آنها اقدام می کردند  نه الان وسط تابستان به فکر باشند.

او تکلیف مسووالان را رفع مشکلات آب و برق مردم دانست و افزود: با توجه به این شرایط مردم هم تکلیف دارند در مصرف آب و برق  قناعت و الگوی های مصرف را رعایت کنند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تاریخ ۱۸ تیر، سالروز کشف کودتای آمریکایی نوژه گفت: یک سال و نیم از انقلاب اسلامی نگذشته بود، که می خواستند انقلاب را از بین ببرند اما این قدرت اسلام و دینی مردم ایران بود که مادر خلبان کودتاچی که زن معتقد بود بیایید آنها را لو بدهد و کودتا کشف شود .

خانواده ازدواج جوانان را آسان و سبک بگیرند

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در اول ذی الحج (دوشنبه) هفته آینده؛ از پدر و مادرها، دختر و پسرها خواست زندگی این ۲ شخصیت بزرگ اسلام را الگوی خود قرار دهند و ازدواج را آسان و سبک بگیرند.

آیت الله علما با اشاره به اهمیت فراوان ازدواج گفت: حضرت محمد (ص) در حدیثی فرمودند که انسان با ازدواج ۲ سوم دین خود را تکمیل می کند پس همه باید در امر ازدواج جوانان کمک کنند، جوانان نیز کوتاه بیایند و سخت نگیرند و زدوتر ازدواج کنند .

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به سد و مانع مهریه زیاد برای ازدواج جوانان افزود: خانواده اگر احکام و الگوهای اسلامی را در امر ازدواج رعایت کنند لازم نیست مهریه زیاد باشد، در قدیم جهیزیه دختران یک صندوقچه بیشتر نبود و زوج ها تا آخر عمر زندگی شان دوام می آورد و مشکلی پیش نمی آمد، بنابراین خانواده ها و جوانان باید معیار و الگوی ازدواج شان امروزه خود را تغییر دهند.     

آیت الله علما در بخش دیگر از سخنان خود  به ۲۱ تیرماه سالروز گلوله باران مسجد "گوهر شاد" مشهد اشاره کرد و گفت: این روز در تقویم کشور ما روز عفاف و حجاب است روزی که مردم ایران در مقابل کشف حجاب رضا شاه ایستادگی و مقاومت کردند و از احکام اسلام و دین و حجاب دفاع و محافظت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha