تدارک اجرای ۲۰ عنوان برنامه با موضوع عفاف و حجاب در نهاوند

همدان- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از تدارک ۲۰ عنوان برنامه برای اجرا در هفته عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این برنامه های متنوع در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی مختاری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال سه ماموریت مهم فرهنگی شامل عفاف و حجاب، تثبیت و تحکیم بنیاد خانواده و ازدیاد جمعیت برای سپاه تدوین و اعلام شده که با ایجاد قرارگاه فرهنگی امام کاظم(ع) در نهاوند این برنامه‌ها به صورت برش شهرستانی پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: این قرارگاه به صورت شهرستانی که ریاست آن بر عهده فرمانداری و دبیر آن سپاه ناحیه است با حضور تمامی ادارات فرهنگی و ذی‌ربط ایجاد شده است.

مختاری با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان تصریح کرد: این هفته با شعار «حیای زن، عفاف مرد» از ۱۹ تا ۲۵ تیر برگزار می‌شود که در تاریخ ۲۱ تیرماه اجرای ویژه برنامه تحکیم خانواده پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ادامه داد: از دستگاه‌های اداری در شهرستان انتظار داریم با توجه به این مناسبت نسبت به فضاسازی محیط اداره خود اقدامات لازم را انجام دهند همچنین در این هفته با اهدای چادر از خانم‌های با حجاب ادارات تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان در این هفته اجرا می‌شود، گفت: موکب حضرت زهرا(س) در مرکز شهر ایجاد می‌شود که در ۱۲ غرفه شامل غرفه مشاوره برای جوانان، پرسش و پاسخ، مسابقات و محصولات فرهنگی با موضوعات عفاف و حجاب تا ساعت ۱۸ هر روز به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

مختاری افزود: این برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و تجلیل و سرکشی از فعالان حوزه حجاب، خرید چادر و هدیه آن به دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مدنظر برای اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه بحث چهره به چهره است که در این زمینه طرحی با عنوان «دختران حاج قاسم سلیمانی» اجرا می‌شود که بر اساس آن جمعی از بانوان و دختران به صورت چهره به‌چهره به تبلیغ حجاب می‌پردازند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: به عنوان یک مطالبه مردمی و به منظور رفاه و آسایش بانوان از شهرداری و شورای شهر انتظار می‌رود در کنار اجرای سایر پروژه‌های عمرانی در سطح شهر احداث پارک بانوان را اولویت قرار داده و این موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه وجود فروشندگان بدحجاب در پاساژها را از دیگر معضلات شهرستان عنوان کرد و افزود: متاسفانه این موضوع چهره ناخوشایندی به چهره عفاف و حجاب شهرستان نهاوند داده که لازم است از سوی اتاق اصناف به آنان تذکر داده شود.

مختاری یادآوری کرد: در راستای تشویق جوانان به ازدواج از سوی سپاه نهاوند ۷۵ مرحله جهیزیه، ۲۵ مورد سیسمونی، ۹۰ مورد مشاوره با زوجین قبل از ازدواج و تشکیل پنج مرکز مشاوره‌ای برای بحث تحکیم خانواده انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha