احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها در آذربایجان غربی وجود دارد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امواج بارشی از روز سه شنبه وارد استان شده که از امروز، چهارشنبه فعالیت این امواج تشدید می شود و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و وزش تند باد وجود دارد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشدید فعالیت موج بارشی در شمال و مرکز استان آسمان شهرهای مناطق مختلف در پایان هفته جاری تا روز جمعه بارانی و همراه با تندباد خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوا که در ۲ روز گذشته افزایش یافته بود از روز چهارشنبه کاهش ۲ تا چهار درجه ای می یابد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چالدران خنک ترین شهر استان با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است و شهرستان شاهیندژ نیز گرم ترین شهر استان با دمای ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

صابری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین ۱۹ و ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر بود افزود: وزش باد ملایم نیز در برخی نقاط شمالی استان گزارش شده است.

وی بیان کرد: با توجه به تشدید بارندگی ها در روزهای آینده لازم است تا شهروندان توصیه های هواشناسی در مورد احتمال بروز سیلاب و رعد و برق وزش تند بادها را همچنان جدی گرفته و تدابیر لازم را بکار گیرند.

صابری بیان کرد: تردد در ارتفاعات و محکم کردن سازه های ساختمانی و گلخانه ای نیز از موارد مهم و لازمی است که باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است که سالانه ۴۵۰ میلی متر بارندگی در این استان ثبت می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور روز چهارشنبه طی اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان هشدار داد.
در این اطلاعیه برای آذربایجان غربی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان شمالی و البرز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha