۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84406007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقاومت خانواده بسکتبال همدان در حفظ آشیانه قدیمی

همدان- ایرنا- دستگاه ورزش و جوانان استان همدان اقدام به تعطیلی فعالیت‌های بسکتبال در سالن قدیمی و باسابقه «تختی» این شهر کرده است در حالی که فعالان این رشته ورزشی همچنان به حضور در این مکان اصرار دارند.

به گزارش ایرنا اواسط تیرماه امسال اقدام دستگاه ورزش همدان مبنی بر تغییر مدیریت سالن سرپوشیده تختی با قدمت ۴۰ ساله در رشته بسکتبال و واگذاری آن به هیات جودو، موجی از انتقاد و اعتراض اهالی این رشته ورزشی را به دنبال داشته است.

این سالن ورزشی که در مرکز شهر همدان واقع شده و همواره به عنوان خانه بسکتبال مطرح بوده اکنون با دستور حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان، به هیات جودو واگذار شده است.

خانه‌ای که میعادگاه ستاره‌های سابق بسکتبال همدان بوده و ۶ تیم در رده‌های سنی مختلف نیز در این مکان فعالیت تمرینی و مسابقه‌ای داشتند.

خروج بسکتبال از سالن تختی باعث اعتراض گسترده خانواده بسکتبال همدان شده و باوجود اینکه مکانی دیگر برای تمرین و مسابقات اختصاص یافته اما آن‌ها، حاضر به پذیرش این جابجایی نیستند.

خروج بسکتبال از سالن تختی باعث اعتراض گسترده خانواده بسکتبال همدان شده و باوجود اینکه مکانی دیگر برای تمرین و مسابقات اختصاص یافته اما آن‌ها، حاضر به پذیرش این جابجایی نیستند.

مقاومت خانواده بسکتبال همدان در حفظ و بازگشت به این سالن قدیمی در شرایطی است که هم اینک تمامی فعالیت‌های این رشته ورزشی تعطیل شده است.

تعطیلی تمرین و مسابقات بسکتبال همدان در شرایطی است که هم اکنون هیات جودو تجهیزات خود را به سالن تختی انتقال داده است.

حالا با تعطیلی فعالیت بسکتبال همدان، آماده‌سازی تیم‌های این رشته برای حضور قدرتمند در مسابقات کشوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

خانواده بسکتبال همدان حاضر نیستند قید این سالن در دل شهر را بزنند و همچنان روی حرف خود مبنی بر بازگشت به خانه قدیمی مانده‌اند.

در شرایطی که دستگاه ورزش همدان سالن ۶ هزار نفری را جایگزین فعالیت بسکتبالیست‌های این شهر کرده است، خانواده بازیکنان، پیشکسوتان و فعالان این عرصه نسبت به تغییر سالن ورزشی فرزندان خود به علت دوری مسافت مخالفت کرده‌اند.

این شرایط باعث دلسردی و دردسرهای پرویز ریحانی رییس هیات بسکتبال همدان نیز شده است و او هم راضی به این وضعیت پیش آمده نیست.

فشارها بر روی رییس هیات بسکتبال همدان دوچندان شده و تاکنون نتوانسته تصمیم مدیریت دستگاه ورزش در پس گیری خانه بسکتبال تختی از این هیات را منصرف سازد.

ریحانی که به دلیل طرح ممنوعیت بازنشستگان در راس هیات‌های ورزشی، آخرین ماه‌های حضورش در ریاست هیات بسکتبال همدان را سپری می‌کند، همچنان حامی بسکتبالیست‌ها است.

جمع آوری طومار علیه دستگاه ورزش

حاشیه‌های بسکتبال همدان مبنی بر خروج آن‌ها از مجموعه تختی در روزهای اخیر به اوج رسیده و اهالی این رشته دست بردار تصمیم دستگاه ورزش نیستند.

خانواده بسکتبال همدان برای فشار بیشتر بر دستگاه ورزش، هم اکنون با انتشار متنی از جامعه بسکتبال ایران درخواست همراهی و حمایت کردند.

خانواده بسکتبال همدان برای فشار بیشتر بر دستگاه ورزش، هم اکنون با انتشار متنی از جامعه بسکتبال ایران درخواست همراهی و حمایت کردند.

بازتاب این تصمیم در فضای مجازی به صورت کشوری گسترش یافته و شبکه‌های اختصاصی اخبار ورزش بسکتبال کشور نیز در حمایت از فعالان این رشته ورزشی، همراهی لازم را داشته‌اند.

یکی از شبکه‌های پرمخاطب اخبار بسکتبال کشور نیز چنین عنوان کرد که «درهای سالن تختی (خانه بسکتبال همدان) در حالی روی تیم بسکتبال این شهر که نماینده همدان در لیگ ۲ است بسته شد که این شهر سالنی غیر از خانه بسکتبال همدان برای تمرین ندارد».

در این شبکه ها آمده «این اقدام ناگهانی و بدون مشورت با خانواده بسکتبال نه تنها باعث سردرگمی تیم همدان شده بلکه بسیاری از مدارس بسکتبال و تمرینات تیم‌های آقایان و بانوان شهر را هم لغو کرده و در یک کلام، بسکتبال همدان را تعطیل کرده است».

حالا بسکتبالیست‌ها برای فشار بیشتر بر مسوولان و امیدواری برای لغو این تصمیم، دست به دامان امضا طومار الکترونیکی شدند.

فعالان این عرصه با ایجاد لینک ثبت نام امضا کنندگان نسبت به همراهی جامعه دوستدار بسکتبال در اعتراض به تصمیم دستگاه ورزش، اقدام کرده‌اند.

تاکنون نزدیک به ۵۰۰ فعال و دوستدار ورزش بسکتبال نسبت به ثبت اعتراض خود در این لینک اقدام کرده‌اند.

سکوت دستگاه ورزش در مقابل اعتراض ها

دستگاه ورزش گویا تصمیم خود را برای واگذاری خانه بسکتبال به اهالی جودو گرفته و خیال تجدیدنظر ندارد.

شنیده‌ها حاکیست سالن تختی براساس نظر کارشناسان فنی و به دلیل قدمتی نزدیک به نیم قرن، استحکام لازم در برابر فعالیت رشته‌های توپی نظیر بسکتبال را ندارد و همین مساله دلیلی بر خروج این ورزش شده است.

پیشتر نیز سخنگوی اداره ورزش و جوانان همدان اعلام کرده بود که دستگاه ورزش نسبت به هرگونه تغییرات اختیار دارد و خروج بسکتبال از مجموعه تختی نیز براساس دیدگاه کارشناسانه بوده است.

حمدالله چاروسایی افزود: با این حال سالن ۶ هزار نفری شهید سلیمانی همدان که دارای بهترین امکانات ورزشی است را به بسکتبال اختصاص داده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که خانواده ورزشکاران نسبت به این جابجایی اعتراض دارند، گفت: به هر حال تصمیم مدیریتی اتخاذ شده و بهتر است نسبت به شروع فعالیت‌ها در سالن ۶ هزار نفری اقدام شود.

چاروسایی خاطرنشان کرد: سالن ۶ هزار نفری همدان از مجموعه‌های مدرن و پیشرفته استان به شمار می‌رود و هم اکنون برای تمرین و مسابقه اهالی بسکتبال آماده است.

سخنگوی دستگاه ورزش همدان با تاکید بر اینکه جودو نیز از ورزش‌های موفق همدان به شمار می‌رود، گفت: اعتلای ورزش استان در عرصه‌های مختلف قهرمانی از اهداف مهم مدیریت ورزش همدان است و همه باید به این مهم کمک کنند.

با این حال بسکتبال همدان باید خود را آماده حضور قدرتمند در مرحله نهایی لیگ دسته دوم کشور کند ضمن اینکه همچنان برگزاری مسابقات انتخابی استانی و مدارس بسکتبال در بلاتکلیفی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha