۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84406684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات بلاعوض به فعالان گردشگری کردستان پرداخت می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: تسهیلات بلاعوض و کمک‌های اعتباری به فعالان گردشگری که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، پرداخت می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز شنبه در نشست با روسای انجمن‌ها و جوامع راهنمایان و بوم‌گردی‌های استان، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت میراث ‌فرهنگی ۲ حوزه از صنعت ‌گردشگری استان حمایت مالی می‌شوند.

وی افزود: تعدادی از تاسیسات و فعالان حوزه گردشگری استان که دارای بیش از ۲۰ سال سابقه در این بخش بودند به دلیل شیوع ویروس ‌کرونا مجبور به تعطیلی شدند و این حمایت مالی اقدامی برای جبران بخشی از این ضرر و زیان‌ها است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان عنوان کرد: براساس اولویت ‌بندی و دستورالعمل ابلاغی ۲ حوزه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بررسی کارشناسی از لحاظ مالی حمایت می‌شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان نیز در این جلسه گفت: همواره یکی از مطالبات حوزه گردشگری استان اعطای کمک‌های اعتباری و تسهیلات بلاعوض به فعالان این بخش بوده که براساس این بخش‌نامه قسمتی از صنعت‌ گردشگری استان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

آرمان وطن‌دوست اظهار داشت: سیاست معاونت ‌گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بر عدم حذف بخش یا افرادی است که در این صنعت شاغل هستند، بر همین اساس اولویت‌بندی پرداخت را به جامعه و انجمن مربوطه واگذار کرده است که پس از بررسی کارشناسی در این معاونت به وزارت ‌متبوع برای اجرا ارسال می‌شود.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha