۱۲۰ واحد خون اهدایی از استان همدان به زاهدان ارسال شد

همدان- ایرنا- مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت که ۱۲۰ واحد خون اهدایی این استان در جعبه های ویژه برای رفع نیاز بیماران به زاهدان ارسال شد.

«فاطمه یادگاری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه مرکز انتقال خون همدان معین استان تهران است اما در مواقع ضروری به سایر استان های کشور نیز محموله هایی خون موردنیاز را ارسال می کند.

وی افزود: در چهار ماه نخست امسال و با اعلام نیاز استان ها، یک هزار و ۱۶۱ واحد خون از همدان به استان های گیلان، زاهدان و تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه گروه خونی مازاد بر نیاز به سایر استان ها ارسال می شود، گفت: ابتدا خون مورد نیاز استان تامین شده  و مازاد برنیاز که احتمال پایان تاریخ مصرف آن ۳۵ روز تعیین شده با ثبت درخواست از طریق شبکه ملی خون رسانی، به استان های نیازمند ارسال می شود.

 مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان افزود: با توجه به نیاز بالا و فوری بیماران به گروه‌های خونی O منفی و B منفی هم اینک در استان همدان به این گروه های خونی نیاز بیشتری داریم.

یادگاری اظهار داشت: فراخوان تلفنی و پیامکی برای حضور اهداکنندگان دارای این گروه های خونی انجام شده ، هر چند هم اینک کمبودی در استان نداریم اما نیازمند تامین سریع این گروه های خونی برای پیشگیری از مواجهه با کمبود و پاسخگویی به نیازها و درخواست های بیمارستان ها هستیم.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: ۱۱ هزار و ۳۲۲ واحد خون طی چهار ماه نخست امسال در این استان از طرف مردم اهدا شده که ۲۸۰ تن از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

یادگاری با بیان اینکه ۶  هزار و ۳۳۱ تن از این افراد، اهدا کننده مستمر هستند، افزود: از نظر استاندارد پزشکی آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان نیز هر چهار ماه یکبار می توانند نسبت به اهدای یک واحد خونی اقدام کنند.

۳۳ هزار و ۴۰۸ همدانی در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا نسبت به اهدای خون اقدام کردند همچنین میزان اهدای «پلاکت آفرزیس » استان در سال گذشته ۶۶۲ واحد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha