اهدای خون در همدان حدود ۲۰ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان گفت: ۳۱ هزار و ۷۴۳ واحد خون ۹ ماهه سالجاری در این استان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

«فاطمه یادگاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ هزار و ۶۲۷ واحد خون ۹ ماهه سال گذشته در این استان اهدا شد که در مدت زمان مشابه سال جاری این میزان پنج هزار و ۱۱۶ واحد معادل حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۳.۵ درصد از اهداکنندگان خون در استان همدان را بانوان تشکیل می دهند که از ابتدای سال جاری تا آذر ماه یک هزار و ۱۱۷ واحد خون اهدا کردند.

مسئول واحد جذب اداره‌ کل انتقال خون استان همدان ادامه داد: همچنین در این مدت زمان هفت هزار و ۵۹۷ واحد خون به استان‌های تهران، زاهدان، ایلام و اهواز ارسال شده است.

یادگاری گفت: انتقال خون همدان به عنوان معین و پشتیبان استان تهران انتخاب شده است اما در صورت نیاز نداشتن این استان، در صورت بروز شرایط بحرانی، ذخایر خونی به استان های همجوار ارسال می شود.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۹۵۰ واحد از خون های اهدا شده مربوط به اهدا کنندگان مستمر و مابقی متعلق به اهداکنندگان باسابقه و بار اولی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha