۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 84418740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت و گوی کشورهای آسیای میانه بر سر سیاست های اقلیمی

تهران- ایرنا - چهارمین کنفرانس تغییرات اقلیمی کشورهای آسیای میانه درباره اجرای سیاست های اقلیمی در منطقه برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «ترند» آذربایجان، چهارمین کنفرانس تغییرات اقلیمی کشورهای آسیای میانه به میزبانی تاجیکستان برگزار شد. 

این کنفرانس توسط « مرکز محیط زیست منطقه ای آسیای میانه » و با همکاری دولت تاجیکستان در چارچوب پروژه « بانک جهانی » برای برنامه سازگاری اقلیمی برای دریاچه آرال  برگزار شد. 

این رویداد با شرکت روسای سازمان ها و وزارتخانه های محیط زیست کشورهای آسیای میانه، نمایندگان پارلمان ها، نهادهای دولتی، حلقه های دانشگاهی ، سازمان های غیردولتی، سازمان های بین المللی و موسسات مالی برگزار شد. 

هدف اصلی این کنفرانس تحکیم گفت و گو درباره مسائل اقلیمی کشورهای آسیای میانه و اجرای سیاست های اقلیمی با افزایش نقش جامعه شهری و افزایش آگاهی از خطراتِ اقلیمی و مشارکت بیشتر برای مداخله فعال دولت های منطقه برای انجام اقدامات لازم توافقنامه پاریس بود. 

هیئت ترکمنستان به رهبری نماینده وزیر محیط زیست و کشاورزی این کشور در این کنفرانس به شکل مجازی شرکت کردند. این هئیت به گام هایی که ترکمنستان به رهبری رئیس جمهورش با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی انجام داده است، اشاره کرد.

نمایندگان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان،ترکمنستان و ازبکستان درباره دیدگاه های کلیدی و مهم با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha