۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 84425630
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اولین محموله یوتیلیتی وارد پتروشیمی هلیلان ایلام شد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از ورود اولین محموله یوتیلیتی به مجتمع پتروشیمی هلیلان در استان خبر داد.

جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محصولات پتروشیمی طیف گسترده ای را شامل می شود و در هر مجتمع پتروشیمی تمرکز تولید بر یک نوع محصول است زیرا تکنولوژی و زیرساخت ها برای تولید هریک از محصولات منحصر به فرد است و برای تولید آنها باید فرآیندی جداگانه طی شود.

وی افزود: این در حالی است که در بین مجتمع های پتروشیمی، واحدهای یوتیلیتی (utility) نقش متفاوت و مهمی را ایفا می کنند زیرا برخی خدمات مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی در یک منطقه را بر عهده دارند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: واحدهای یوتیلیتی برای سرویس دهی به مجتمع های پتروشیمی به وجود آمده است و بطور معمول در یک سایت پتروشیمی که شامل واحدهای مختلف تولیدی است، یک واحد یوتیلیتی ساخته می شود تا خدمات مورد نیاز پتروشیمی های حاضر در مجتمع را ارائه دهد.

رستمزاد، خدمات پتروشیمی های یوتیلیتی هلیلان را شامل واحد تولید برق برشمرد و گفت: واحدهای یوتیلیتی قلب تپنده یک سایت پتروشیمی محسوب می شوند و تمرکز صنایع پتروشیمی در این سایت ها می تواند به میزان قابل توجهی در هزینه های اولیه و زیر ساخت صرفه جویی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین واحدهای تصویه پسماندهای آلاینده در واحد های یوتیلیتی سبب کاهش آسیب به محیط زیست می شود که از این جهت وجود این واحدها بسیار حیاتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد که با ورود اولین محموله در پتروشیمی هلیلان هر چه سریعتر این واحد به مدار تولید وارد شود.

رستمزاد افتتاح منطقه آزاد تجاری مهران قبل از هشت منطقه آزاد تصویب شده اخیر را یکی دیگر از خبرهای خوب برای مردم استان ایلام ذکر کرد.

وی یادآور شد: بر اساس قول مساعد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بر اساس جلسه امروز با رییس منطقه آزاد اروند قرار شد که پس از بررسی زیرساخت های منطقه آزاد مهران هرچه سریعتر این منطقه افتتاح شود.

وی افزود: امیدواریم در شرایطی که کرونا همه الگوهای جامعه را تحت تاثیر قرار داده این ۲ خبر خوب بارقه امید و نشاطی برای مردم استان به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha