هرمزگان روزانه نیاز فوری به ۲۵۰ واحد خونی دارد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: هم اکنون بیماران استان به صورت روزانه نیاز فوری به ۲۵۰ واحد خونی دارند.

دکتر ایمان زارعی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌ها و وجود بیماران خاص، هرمزگان را با کمبود ذخایر خونی روبرو کرده است.
وی بیان داشت:  ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در هرمزگان وجود دارد که بیشتر نیازمندان به خون در استان بیماران خاص، مصدومان حوادث جاده‌ای و عمل‌های جراحی هستند.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: مراکز انتقال خون در بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب آماده خدمت رسانی به مردم و خون گیری از مردم نوعدوست استان است.
زارعی یادآورشد: اهداکنندگان خون در بندرعباس می‌توانند صبح‌ها از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ ظهر و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به مرکز انتقال خون، در حدفاصل چهارراه مرادی و فلکه برق مراجعه کنند.
وی گفت: مراکز انتقال خون در میناب و بندرلنگه نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و در قشم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه فعال است.
سازمان انتقال خون هرمزگان باید خون مورد نیاز ۲۱ بیمارستان و مرکز درمانی را فراهم کند که این مهم تنها با همت و مشارکت مردم امکان‌پذیر است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط بیماران خاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha