هفته گرم در انتظار مازندرانی‌ها؛ دمای هوا به مرز ۴۰ درجه می‌رسد

ساری – ایرنا – اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار هشدار سطح زرد از در پیش بودن هفته‌ای گرم و رسیدن دمای برخی نقاط این استان به مرز ۴۰ درجه در روزهای هفته آینده خبر داد که با توجه به افزایش مصرف برق، احتمال اعمال خاموشی‌های با برنامه در استان را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، هوای مازندران که در هفته پشت سر گذاشته شده خنک و همراه با بارندگی بود، طبق اطلاعیه جدید اداره کل هواشناسی مازندران در هفته پیش رو با افزایش محسوس دما همراه خواهد بود. به طوری که در روزهای پایانی هفته دمای هوا در برخی مناطق مازندران تا مرز ۴۰ درجه نیز افزایش خواهد یافت و مازندرانی‌ها پس از روزهای خنک تابستانی، یک بار دیگر گرمای سوزان تابستان را تجربه خواهند کرد.

بنا بر این اطلاعیه که همراه با هشدار سطح زرد هواشناسی منتشر شده، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوّی استان از اوایل شب جمعه ۱۵ مرداد در ارتفاعات غربی استان رشد ابر، وزش باد و رگبار باران و رعد و برق مشاهده خواهد شد.

اما از روز شنبه آسمان استان در بیشتر مناطق صاف تا نیمه‌ابری خواهد شد و روند افزایشی دمای هوا نیز بیشتر احساس می‌شود.

هواشناسی مازندران برای روزهای شنبه و یکشنبه -۱۶ و ۱۷ مرداد- آسمان استان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما پیش‌بینی کرده است. همچنین پیش‌بینی شده است که دمای هوا طی این دو روز در مناطق غربی استان از نور تا رامسر به ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتیگراد برسد. برای مناطق مرکزی و شرقی نیز بیشینه دمای هوای ۳۴ تا ۳۸ درجه پیش‌بینی شده است.

وضعیت هوای استان در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه نیز با آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و همراه با استمرار هوای گرم در استان پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پیش‌بینی شده طی این چهار روز در مناطق غربی ۳۱ تا ۳۵ و در مناطق مرکزی و شرقی ۳۴ تا ۳۹ درجه خواهد بود.

با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای آتی، افزایش مصرف برق و عبور میزان مصرف در استان از سقف در نظر گرفته شده دور از ذهن نیست. بر همین اساس ممکن است بخشی از خاموشی‌های با برنامه استان در برخی از روزهای هفته پیش رو اعمال شود.

همچنین با توجه به خشک بودن عرصه‌های طبیعی و افزایش دمای هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و عرصه‌های طبیعی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha