هوای مازندران گرم و شرجی باقی می‌ماند

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84434026
هوای مازندران گرم و شرجی باقی می‌ماند

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که سامانه گرم و شرجی از امروز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده همچنان در مناطق مختلف این استان استقرار خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، شرایط جوی مازندران در روز جاری را صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و در ارتفاعات با  رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی کرد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، بیشینه دما در مناطق غربی مازندران طی امروز بین ۳۰ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز پنج‏شنبه تا شنبه هفته آینده را هم صاف تا نیمه ابری  همراه با تداوم هوای گرم و شرجی پیش بینی و اعلام کرد که بیشینه دما در این مدت در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی را نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتگیراد بالای صفر اعلام کرد.

هوای استان از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما همراه خواهد بود و این کاهش دما در مناطق غربی محسوس‌تر است به گونه‌ا ی که دمای هوا در طی این مدت با دو تا سه درجه کاهش در مقایسه با روزهای قبل به ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و در مناطق مرکزی و شرقی نیز با یک درجه کاهش بین ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالاس صفر می رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در طی این مدت نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعت بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر، وزش باد و در ارتفاعات و غرب استان با رگبار و وقوع رعد و برق پراکنده همراه است.
جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که آمل با ۳۹ و رینه آمل نیز با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت نیز به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که در مقایسه با روز گذشته تغییری نخو اهد داشت.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که وضعیت دریای مازندران طی امروز و فردا با باد متوسط و موج کوتاه همراه است و برای فعالیت دریایی مناسب خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha