۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84431448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
کد خبر: 84431448
چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج

سنندج - ایرنا - جلوگیری از استفاده غیرمجاز از پل معلق آبیدر، نامگذاری میدان تازه احداث در سنندج با نام لیلاخ و احداث سه آبنما در محوطه باغ ایرانی سه خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج روز دوشنبه در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی در رابطه با پروژه پل معلق اظهار داشت: عملیات اجرایی مجموعه تفریحی پل معلق وزیپ لاین در سال ۱۳۹۹ در آبیدر شروع و در همین سال این پروژه تکمیل  و مجوز استاندارد آن نیز صادر شد.

آسوز شعبانی با بیان اینکه عملیات محوطه‌سازی این پروژه در سال ۱۴۰۰ انجام و در خرداد جاری  به بهره برداری رسید، افزود: در راستای استفاده شهروندان از این مجموعه تفریحی با مجری ساخت این طرح توافق شد تا به مدت ۶ ماه از آن استفاده کنند که دستگاههای نظارتی اعلام کردند باید از طریق فراخوان به پیمانکار واگذار شود.

وی اضافه کرد: پروسه تعیین قیمت از طریق کارشناسان رسمی انجام و در آینده نزدیک فراخوان این طرح تفریحی منتشر و نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با توجه به جذابیت این مجموعه تفریحی گاه گاهی برخی شهروندان از غلفت نگهبان استفاده کرده و بصورت غیرمجاز و بدون تجهیزات  بر روی پل معلق تردد می کردند که تصاویرآن در فضای مجازی هم پخش شد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی به دلیل استفاده غیرمجاز تا زمان انتخاب پیمانکار چندین تخته از کف پل  در ورودی هر۲ سمت برداشته شده است.

شعبانی تاکید کرد: پل معلق و زیپ لاین مشکلی ندارد و  پس از واگذاری به پیمانکار شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

میدان تازه احداث در سنندج به نام "لیلاخ" نامگذاری شد
چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج

در راستای تکمیل بلوار ۳۶ متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان میدان بیضی شکل احداث شد.

این میدان بیضی شکل تازه احداث شده جهت اتصال بلوار کردستان، ساحلی و بلوار در حال احداث جهت اتصال به تقاطع سنجرخان در سنندج به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شد.

میدان تازه احداث شده به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج جهت اتصال بلوار کردستان، بلوار ساحلی و بلوار ۳۶ متری اتصال به تقاطع سنجرخان به نام لیلاخ نامگذاری شد.

بلوار در دست احداث سنجر خان دارای طول یک هزار و ۲۰ متر به عرض ۳۶متر در ۲ باند سواره رو ۱۰.۵ متری و یک رفیوژ ۴چهار متری و پیاده رو ۵.۵ متری است.

این بلوار دارای یک باند خروجی جهت دسترسی به بلوار مستضعفین به طول ۳۸۰ متر و عرض ۹ متر و یک باند ورودی از بلوار مستضعفین به طول ۴۲۵ متر و عرض ۹ متر است.

احداث سه آبنما در محوطه باغ ایرانی درسنندج
چند خبر کوتاه از شهرداری سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: پارک۲ هکتاری به سبک باغ ایرانی در مجاورت پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر احداث شده است.

آسوز شعبانی افزود: عملیات نهال‌کاری و احداث فضای سبز محوطه باغ ایرانی نیز با استفاده از طراحی کاشت خاص و ویژه باغ ایرانی انجام شد.

وی با اشاره به احداث سه آبنما در محوطه باغ ایرانی در آبیدر اظهار داشت: آبنمای اصلی به مساحت ۳۳۰ مترمربع، آبنمای پای پرچم به مساحت ۱۳۰ مترمربع و آبنمای میانی به مساحت ۱۰۰ مترمربع احداث شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به اینکه آبنما همواره در طراحی پارک و باغهای ایرانی یکی از ضروری‌ترین عناصر محسوب می‌شود؛ گفت: آب‌بندی آبنماهای باغ ایرانی با مواد پایه سیمانی آبی رنگ با استفاده از چسب بتن و پودر ۲جزیی مربوط به آن انجام شده است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha