بیش از ۵۰ درصد معلمان کرمانشاهی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش کرمانشاه از هشتم مرداد، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد معلمان استان معادل حدود ۱۵ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

«مجید یزدان پناه» روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و تبریک روز خبرنگار افزود: دانشگاه علوم پزشکی ابتدای هفته جاری اعلام کرد که ۳۱ درصد معلمان واکسن کرونا تزریق کرده‌اند اما الان که در آخر هفته قرار داریم به احتمال زیاد این تعداد به بیش از ۵۰ درصد رسیده‌ است.

او همچنین عنوان کرد: تعداد زیادی از فرهنگیان و معلمان بالای ۵۰ سال سن دارند و به احتمال زیاد در طرح واکسیناسیون سراسری و خارج از این طرح واکسن تزریق کرده‌اند.

یزدان پناه اظهار داشت: طرح واکسیناسیون کرونا فرهنگیان؛ شامل همه معلمان مدارس دولتی و غیر دولتی، بازنشسته ها و هر کسی که با آموزش و پرورش سرکار دارد، می شود که از این تعداد حدود ۲۶ هزار معلم فعال و حدود سه الی چهار هزار معلمان و مدیران، کارمندان و خدمت گزاران مدارس غیر دولتی هستند.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا فرهنگیان شهر کرمانشاه در سه مرکز که ناحیه یک، ۲ و سه و شهر اسلام آباد غرب نیز به دلیل جمعیت زیاد در یک مرکز تزریق می شود و دیگر شهرستان ها نیز در مرکز بهداشت شهرستان انجام می شود. 

تزریق ۲ نوبت واکسن تا مهرماه

یزدان پناه با بیان اینکه ظرف چند روز آینده ۷۰ درصد معلمان واکسن کرونا تزریق می کنند، ابراز امیدواری کرد تا مهرماه همه معلمان واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

بیش از ۵۰ درصد معلمان کرمانشاهی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام سعی آموزش و پرورش این است تا نیمه اول شهریورماه همه معلمان و کادر اداری دوز دوم واکسن را تزریق کرده باشند و تا زمانی اگر به امید خدا ستاد ملی کرونا به بازگشایی حضوری مدارس در سال تحصیلی جدید تصمیم گرفت هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه بازگشایی و یا عدم بازگشایی مدارس به تصیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد، افزود: وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید برای سه و حتی چهار وضعیت شامل برگزاری کلاس های مجازی در بستر شبکه شاد، نیمه حضوری، برپایی کلاس حضوری فقط برای دروس تخصصی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، حضوری نصف، نصف یعنی دانش آموزان کلاس را به تعداد کمتری تقسیم کنیم و نوبتی سرکلاس حاضر شوند و یا حتی اگر خدا بخواهد همه مشکلات و بحران حل شد حضوری کامل آماده است.

او  در خصوص واکسیناسیون کرونا دانش آموزان گفت: در هیچ جای دنیا وزارت بهداشت تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۸ سال را توصیه نکرده و کشور ما نیز تابع مجامع علمی جهان است.

کرمانشاه در قالب شبکه شاد جزو سه استان برتر کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از اتصال ۹۸ درصد از دانش آموزان، ۱۰۰درصد معلمان و مدیران مدارس استان به شبکه دانش آموزی شاد خبر داد و گفت: استان کرمانشاه از نظر توسعه شبکه شاد و بهره برداری از این وضعیت جزو سه استان برتر کشور است.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه ۲ درصد دانش آموزان هنوز به این شبکه متصل نیستند تشریح کرد: این دانش آموزان یا از نظر مالی توان خرید تبلت، گوشی هوشمند ندارند، یا در مناطقی زندگی می کنند که اینترنت نیست و یا دانش آموزان مدارس روستایی هستند که چون تعدادشان کم است اصلا کلاس ها همیشه برای آنها حضوری برگزار شده و نیاز به داشتن این شبکه ندارند.

۶ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت خریداری شده است

این مقام ارشاد آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین افزود: از ابتدای کرونا، با کمک استاندار کرمانشاه، کمیته امداد، بهزیستی و خیران به ویژه خیران آموزش و پرورش "معلمان خیر" برای حدود ۶ هزار دانش آموز تبلت و گوشی هوشمند خریدار شده است اما باز این نیاز هست به کمک خیران برای تهیه این وسایل نیازمند هستیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

بیش از ۵۰ درصد معلمان کرمانشاهی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha