۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84581204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۱ درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

سنندج- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز مشمول طرح واکسیناسیون کرونا در استان، ۹۱ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

افشین خوشگوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۶۷ درصد دُز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند، اما مدیران مدارس باید همچنان بر روی آگاه سازی دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه تزریق واکسن کار کنند و این مهم را تا تحقق کامل پیگیری و رصد نمایند.

وی افزود: واکسیناسیون دانش آموزان به صورت نوبت بندی و مدرسه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق در حال انجام است و دانش آموزان می‌توانند با همراهی یکی از اولیای خود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کرده و واکسن خود را تزریق کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، رعایت مفاد آن در آموزشگاه ها و مدارس با دقت در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: براساس آمار، پنج هزار و ۹۰۰ کارمند در استان واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند که ۲ هزار و ۱۷۰ نفر از این تعداد را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، علیرغم اینکه بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان دُز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند اما از لحاظ تعداد، افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند، قابل توجه هستند.

خوشگوار افزود: لازم است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا که حضور در محل کار منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و یا ارائه تست منفی PCR است، اعمال شود.

طرح واکسیناسیون کرونا دانش آموزان از ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ در کشور و از ۱۰ مهر در استان کردستان آغاز شده است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌ آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha