دو سوم تخت های بیمارستانی چهارمحال و بختیاری به کرونا اختصاص دارد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دو سوم ظرفیت بیمارستان‌های استان به بستری بیماران کرونا اختصاص یافته است، تصریح کرد: نگران این هستیم که موج پنجم کرونا بلافاصله به موج ششم متصل شود و سپس با کمبود تخت‌های بستری و نیروی انسانی مواجه شویم.

اقبال عباسی روز شنبه در نشست قرارگاه استانی مقابله با کرونا افزود: هر چه محدودیت‌ها سختگیرانه‌تر باشد اما از سوی مردم رعایت نشود، هم موجب گرفتاری خود مردم می‌شود و هم بر وخامت شرایط می‌انجامد، از همین رو همچنان از مردم تقاضا می‌شود تا با رعایت محدودیت‌ها، مسوولان را در مدیریت شرایط یاری دهند.

وی ادامه داد: در تعطیلات پیش رو ممکن است صدها نفر از مردم ساکن در استانهای دیگر برای دیدار اقوام و نزدیکان خود به استان بازمی‌گردند که چنان در این مدت دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی برگزار شود، نمی‌توانیم شاهد اثرات مطلوب محدودیت‌ها باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: اگر مردم در این مدت یک هفته، با جدیت پروتکل‌ها را رعایت کنند به بهبود شرایط شیوع کرونا در استان امیدوار می‌شویم.

عباسی عزم همگانی بین دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همراهی مردم نیز همواره یاری‌گر مسوولان است و انتظار می‌رود این همراهی بیش از پیش پررنگ شود.

وی همچنین با ارزیابی مطلوب طرح بهداشتی شهید سلیمانی در استان خاطر نشان کرد: طرح شهید سلیمانی با سه هدف مهم بیماریابی، مراقبت از بیماران در خانه و اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه دارای عملکردی مطلوب‌تر از میانگین کشوری بوده است.

عباسی از رسانه‌ها نیز درخواست کرد تا در آماده‌سازی افکار عمومی در همراهی با محدودیت‌های جدید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش ایرنا، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

هم‌اینک تمامی ظرفیت بخش‌های ویژه کرونا در این استان تکمیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha