بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به دور از فشارهای جناحی و حزبی باشد

ساری- ایرنا- عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دور از فشارهای جناحی و حزبی باشد.

دکتر رحمت عباس تبار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمایندگان مجلس امین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی هستند و نباید در رای اعتماد تحت تاثیر مسائل جناحی و حزبی قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان در بررسی صلاحیت ها آزادانه رفتار کنند و با توجه به اسناد، مدارک و تفحصی که خود نمایندگان در ارتباط با وزراری پیشنهادی تدوین می کنند، رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم بررسی شود.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی عالمانه باشد، گفت: در بررسی صلاحیت کابینه دولت سیزدهم اصل مشی انقلابی گری وزیران در دستور کار قرار گیرد.

عباس تبار اضافه کرد: حساسیت ها در تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد است چرا که نمایندگان مردم قرار است به اولین کابینه دولت در گام دوم انقلاب رای اعتماد بدهند و وزیران به معنای واقعی باید در تراز ایران اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: اصل فضیلت در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی مورد توجه باشد چراکه در تفحص و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باید بررسی شود که وزیر پیشنهادی تا به چه میزان اخلاقمدار، با علم، با تقوا و دارای درجات عالی علمی است.

استاد دانشگاه مازندران اضافه کرد: نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به اصل کارآمدی توجه کنند و مسئولان فساد ستیز، عدالت گرا و دارای روحیه انقلابی در مدیریت اجرایی کشور نقش آفرینی کنند.

عباس تبار با بیان اینکه، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باتوجه به شرایط کنونی کشور دارای حساس است، گفت: حرکت در چارچوب قانون و میدان دارای نیروهای جوان و خلاق و جهادی در بخش اجرایی کشور، مشکلات اقتصادی را پایان خواهد داد.

به گزارش ایرنا، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha