نباید حرف‌های درگوشی معیار نمایندگان باشد/به تکلیف شرعی خود عمل کنیم

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید معیار نمایندگان حرف‌های درگوشی و شب‌نامه‌ها باشد،‌ گفت: رای بالا به وزیر پیشنهادی اطلاعات یک پیام به سرویس‌های جاسوسی دنیا و کسانی است که امنیت جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محسن زنگنه امروز یکشنبه و در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: در بررسی صلاحیت افراد باید شاخص‌ها را داشته باشیم اگر معیارها دقیق باشد، خروجی مطلوب است اما اگر معیارهای ما حرف‌های در گوشی، شب‌نامه و شنیده باشد واقعا نمی‌توان انتظار داشت که خروجی مجلس درخور انقلاب باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: در مورد وزارت‌خانه‌ها یکی از شاخص‌ها، سابقه و مدیریت اجرایی در آن وزارتخانه است و یکی از وزارت‌خانه‌هایی که وزیر معرفی شده برای آن بیشترین سابقه اجرایی را دارد، وزات اطلاعات است. ایشان از سال ۱۳۶۴ وارد وزارت اطلاعات شدند و این نقطه قوت است و دوستان نباید نقطه ایراد پیدا کرده و آن را بزرگ کنند.

وی اضافه کرد: کدامیک از مدیران بیش از چهار دهه در وزارتخانه‌ای مشغولند و ایرادی نداشته باشند. کسانی هستند که در وزارت‌خانه یک یا دو سال مسئولیت هستند ، اما خطیب ۱۲ سال مدیرکل اطلاعات قم به عنوان شهر حساس بودند و قبل از آن هم بعنوان کارشناس در معاونت خارجی و نهضت‌ها کار کرده است. وی بعد از اداره اطلاعات قم به حراست دفتر مقام معظم رهبری رفته و در سال ۹۱ حفاظت قوه قضاییه می‌روند.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در وزرای پیشنهادی آقای رئیسی کسی مانند آقای خطیب نداریم که سابقه بالایی داشته باشد. طولانی بودن سابقه در این شرایط حساس مهم است.وزرایی که ستون امنیت کشور معرفی می‌شوند قطعا همواره مورد تائید رهبر انقلاب هستند، البته این منافی حق مجلس نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به پرونده طبری خاطر نشان کرد: در قضیه طبری  براساس تصمیم عالی دستگاه امنیتی، موضوع به اطلاعات سپاه سپرده شد. 

وی با تاکید بر دادن رای بالا به وزیر پیشنهادی گفت: در بحث ضدجاسوسی در شهر قم و در طول ۱۶ سال اتفاقات بزرگی افتاده و پرونده هاشمی در زمان ایشان انجام شده و خطیب مسئول پرونده هاشمی بوده و رای بالا به وزیر پیبشنهادی یک پیام به سرویس های جاسوسی دنیا و کسانی دارد که امنیت جمهوری اسلامی را تهدید می کنند. ما باید بر اساس تکلیف شرعی انتخاب کنیم و تحت تاثیر به فضا سازی‌ها قرار نگیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha