تمامی امکانات چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا بسیج می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در نشستی با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله بسیج و سپاه، امکانات و تجهیزات موجود درتمامی ادارات دولتی و بخش خصوصی استان شناسایی، جمع‌آوری و سپس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شود.

اقبال عباسی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابه با کرونا و جلسه فوق‌العاده اقتصاد مقاومتی، شورای تامین و بحران این استان افزود: در نشست فوری با حضور سپاه، نیروی انتظامی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، صنعت، معدن و تجارت، هلال‌احمر و بخش خصوصی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی فهرستی از پزشکان، پرستاران، تجهیزات، مکان، نیروی خدماتی، چادر صحرایی و دستگاه‌های اکسیژن موجود در استان که در اختیار دستگاه‌های دولتی و خصوصی است تهیه و سریع‌تر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاهی در ارائه تجهیزات در اختیار خود به ستاد کرونا مقاومت کرد بر اساس سلسه مراتب قانونی با آن برخورد می‌شود.

عباسی، تامین نیروی انسانی را به مجموعه سپاه و بسیج استان واگذار کرد و گفت: لازم است در این خصوص در قالب طرح شهید سلیمانی فراخوان داده شود و نیروهای بسیجی و آموزش دیده هلال‌احمر جذب شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، فرهنگسازی را از دیگر امور مهم برای مقابله با شیوع کرونا دانست و افزود: باید هر چه می‌توان از ظرفیت رسانه‌های استان در این خصوص بهره‌گیری شود و دستگاه‌های فرهنگی نیز در خصوص آگاهی‌بخشی و اقناع‌سازی مردم تولید محتوا کنند.

عباسی همچنین با انتقاد از مدیریت آرامستان‌ها در برگزاری مراسم‌های عزاداری خاطرنشان کرد: می‌طلبد مجموعه شهرداری در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین بر تقویت سازوکارهای نظارتی در تمامی نقاط استان تاکید کرد و گفت: در جلسه بعدی ستاد کرونا هر یک از فرمانداران و دستگاه‌های ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در خصوص اقدامات انجام شده، گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با انتقاد از عادی‌انگاری بخشی از جامعه در مواجه با ویروس کرونا گفت: ما در شرایط بحرانی قرار داریم و این در حالی است که برخی خانواده‌ها همچنان مراسم‌های عزاداری با جمعیت بالا برگزار می‌کنند، دورهمی‌ها برقرار است و جوانان در پیاده‌روهای سطح شهر بدون ماسک تجمع می‌کنند.

عبدالرضا علی‌محمدی افزود: همچنین برخی از هیات‌های مذهبی در برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت نمی‌کنند و مراسم‌هایی در مکان‌ها مسقف و دسته‌روی‌های زنجیرزن در مناطق مختلف استان مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که قرار بود تیم‌هایی در سطح استان ساماندهی شوند و به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند، تذکر دهند اما چنین برنامه‌ای اجرا نشد که می‌طلبد نظارت‌های موجود از جدیت و انسجام بیشتری برخوردار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری، حساس‌سازی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه را از مهمترین برنامه‌ها برای مقابله با کرونا برشمرد و گفت: این رسالت بر عهده دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

هم‌اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی این استان تکمیل شده و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۵ مرداد) ۱۷۵ هزار و ۸۱۷ تست PCR کرونا در این استان گرفته شده است که بر اساس آن ۶۳ هزار و ۲۳۶  نفر مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha