۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84442435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر عاشورا در بیرجند اقامه شد

۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبر: 84442435
نماز ظهر عاشورا در بیرجند اقامه شد

بیرجند - ایرنا - نماز ظهر عاشورا با حضور عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲ نقطه از شهر بیرجند اقامه شد.

به گزارش ایرنا این مراسم متفاوت از سال‌های گذشته که در بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند و با حضور انبوه جمعیت عزاداران حسینی برگزار می‌شد، امسال برای تسهیل در نظم‌دهی و رعایت فاصله‌گذاری در این مکان با جمعیت محدود و به امامت حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند اقامه شد.

همچنین نماز ظهر عاشورا روز پنجشنبه در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند به امامت حجت الاسلام بهروز رضایی، روحانی و مبلغ اعزامی از قم با حضور عزاداران حسینی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی در سخنانی قبل از اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: در بحث قیام اباعبدالله الحسین (ع) نمادی که انجام دادند و به تمام عالم صادر کردند امر به معروف و نهی از منکر بود که جامعه خالی از معروف نشود.

حجت الاسلام رضایی یادآور شد:  امروز باید در کاسبی‌ها، مسائل اقتصادی و اجتماعی این امر مهم گوشزد شود که اگر معروفی انجام شد، قدردانی شود و با تذکر دادن نیز از منکرات جلوگیری شود.

وی گفت: جامعه‌ای که پرچم آن امر به‌ معروف باشد مشکل و آسیبی برای آن بوجود نمی‌آید تا به دنبال راه برون‌رفت از آن باشیم.

روحانی و مبلغ اعزامی از قم، حلال‌خوری را یکی دیگر از فلسفه‌های قیام عاشورا ذکر کرد و گفت: باید سعی کنیم الگوی خود را الگوی حسینی و ابوالفضلی قرار دهیم و لقمه حرام را بر سر سفر نیاوریم و جامعه را به برپایی نماز، امر به معروف و نهی از منکر و حلال‌خوری دعوت کنیم.

وی افزود: امسال عزاداران حسینی با توجه به تاکید و فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در روزهای عاشورا و تاسوعا با رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی  به سوگ سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) نشستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha