۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84443740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز پذیرش ۳۰ دانشجو پرستاری در دانشکده مهاباد صادر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: امسال مجوز پذیرش ۳۰ دانشجوی پرستاری برای دانشکده پرستاری این شهرستان صادر شده است.

بهائ الدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ترم جدید تحصیلی مجوز پذیرش ۳۰ دانشجوی جدیدالورود به دانشکده پرستاری این شهرستان صادر و تعداد دانشجویان این دانشکده دولتی به بالای ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: اولویت پذیرش دانشجو از میان افراد بومی همان منطقه است که بر اساس قانون عدالت آموزشی توسط دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه ساخت این دانشگاه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، ۱۵ اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تیاتر به اتمام رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه این دانشگاه در ۶ هزار متر مربع مساحت ساخته شده، بیان کرد: این دانشکده از لحاظ شکل و فرم ساختمانی و امکانات تحصیلی جز دانشکده های برتر کشور است که با تلاش و پیگیری نماینده مجلس و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان در آستانه بهره برداری کامل است.

وی تاکید کرد: دانشکده پرستاری می‌تواند زمینه ای برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در مهاباد باشد و این امر را تسهیل می‌بخشد که در آینده دانشکده به دانشگاه علوم‌پزشکی ارتقا پیدا کند.

وی گفت: تاسیس و پذیرش دانشگاه در این دانشکده موجب ارتقا و توسعه حوزه بهداشت و درمان این شهرستان و منطقه خواهد شد.

مهاباد قطب درمانی جنوب استان آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در حال احداث است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، برای تکمیل ساختمان دانشکده پرستاری مهاباد و بهره برداری کامل از آن به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha