۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 84443960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پختگی لازم را ندارد

تهران - ایرنا - نماینده مردم صومعه سرا تاکید کرد هرچند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوان بوده و ما نیز طرفدار جوانان هستیم ولی وی پختگی و سابقه لازم برای این خانواده ۵۰ میلیونی این حوزه را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «سید کاظم دلخوش اباتری» در جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس شورای اسلامی در مخالفت با «حسین باغ گلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نمایندگان مردم ایران امروز دغدغه دارند و دلیل آن این است که مسئول اول اجرایی کشور را به عنوان ناجی خود در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور انتخاب کردند و اگر ما مخالفتی می‌کنیم به جهت جوان بودن وزیر پیشنهادی نیست.

نماینده مردم صومعه سرا افزود: بین وزرای پیشنهادی دیگر نیز وزیر جوان هم وجود دارد و اگر مجلس با برخی از افراد مخالفت می‌کند برای این است که می خواهیم برای دولت بهترین‌ها اتفاق بیفتد و سبب شود فرهنگ و اقتصاد مردم بهتر شود. به عبارتی مردم این فرصت را آخرین فرصت خود می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان هیچ مخالفتی با وزیر جوان ندارند، گفت: وزرات آموزش و پرورش خانواده  ۵۰ میلیون نفری است و ما نیز جزو خانواده آموزش و پرورش هستیم. ۱۵ میلیون دانش‌آموز و حدود ۲ میلیون معلم و فرهنگی فرهیخته و بازنشستگان این بخش نشان از خانواده بزرگ آموزش و پرورش دارد که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: حضور حدود ۵۰ میلیون نفر در این خانواده بزرگ آموزش و پرورش سبب شده تا جایگاه ویژه‌ای برای این موضوع باز شود و قرار نیست با این جایگاه در هیات دولت جایگاه پایینی داشته باشد و وزیر پیشنهادی نتواند از منافع این حوزه به درستی دفاع کند.

دلخوش با بیان اینکه مگر افراد پخته آموزش و پرورش نمی‌توانند سکان وزارت آموزش و پرورش را بر عهده بگیرند، گفت: وزیر پیشنهادی از بدنه دولت نیست وحتی رییس جمهوری محترم فرمودند که وزیر پیشنهادی از مهدکودک و دبستان تا دبیرستان تدریس کردند و مربی بودند. اما تا آنجا که من می‌دانم مربی مهدکودک ها مردان نیستند و زنان مسوولیت مربی بودن در مهد کودک‌ها و دبستان‌ ها بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌تواند مشاور مناسبی برای رییس جمهوری و وزرای محسوب شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمینه مطالبات فرهنگیان، معلمان و بازنشستگان عملکرد مناسبی نداشته و موفق نبوده است. مجلس قصد دارد به هر میزان که اساتید دانشگاه حق و حقوق دریافت می‌کنند، معلمان نیز از همان میزان حقوق برخوردار شوند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نمی‌تواند در رفع مشکلات و تامین نیاز معلمان عملکرد مناسبی ارائه دهد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اسناد بالادستی ۱۲۶ شاخص ارائه فرمودند که ۴۸ شاخص برنامه وزیر پیشنهادی با آنها منطبق، ۳۶ شاخص همسو و ۴۲ مورد نیز ذکر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی از سوی معاونت نظارت امتیاز ۵۰ و نیم را دریافت کرده که کمترین نمره دریافتی در میان وزرای پیشنهادی است، عنوان کرد: در بررسی معیارهای کیفی که ۹ شاخص دارد، تنها ۲ مورد آن در برنامه وزیر پیشنهادی کامل است و مابقی آن وجود ندارد. از نظر انطباق برنامه‌ها با شرح وظایف وزارت آموزش و پرورش، از ۴۲ شاخص تنها ۱۵ شاخص تطابق دارد، ۸ مورد همسو است و ۱۹ شاخص ذکر نشده است. مجموعاً ۲۷ وظیفه منطبق نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس میزان انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی  با سیاست های کلی نظام و سیاست های رهبری را ۴۹ شاخص عنوان کرد و گفت: از این میان ۲۰ شاخص برنامه تطابق دارد، ۱۶ مورد همسو است و ۱۳ مورد ذکر نشده است. همچنین سند تحول بنیادین ۱۵ شاخص دارد که ۷ مورد منطبق، ۵ مورد همسو و ۳ مورد ذکر نشده است.

دلخوش با بیان اینکه جامعه فرهنگیان که بیش از ۲ میلیون فرهنگی و ۱۵ میلیون دانش آموز دارد، فردی با تجربه کافی می‌خواهد، ادامه داد: مردم و معلمان مطالبات بحقی از مجلس و دولت دارند و امروز نظاره گر عملکرد ما هستند که ببینند مجلس به کدام سمت حرکت می کند و باید به سمت اسناد بالا دستی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیا در میان خانواده آموزش و پرورش و فرهنگیان کسی دیگر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی براساس شرایط احراز در وزارت آموزش و پرورش، وزیر پیشنهادی نمی‌تواند جایگاه یک مدیر مدرسه را داشته باشد، ضمن احترام به وزیر پیشنهادی و آقای رییسی در برخی از موارد برداشت درستی صورت نگرفته است. اگر یک فرهنگی از آقای باغگلی حمایت کند، ما نیز به وی رأی می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha