وظیفه کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهارنظر درباره وزرای پیشنهادی است

تهران- ایرنا- «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وظیفه کمیسیون‌های تخصصی را انطباق سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت با اسناد بالادستی و اظهار نظر درباره آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمدامیرآبادی فراهانی» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهوری در تذکری بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس این ماده، کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند صلاحیت وزرای پیشنهادی طبق مدارک ارائه شده و تطبیق آنها با اسناد بالادستی ظرف یک هفته بررسی کرده و گزارش آن را در صحن علنی مجلس قرائت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: به عبارتی باید کمیسیون‌های تخصصی درباره حکم احتمالی دادگاه وزیر پیشنهادی، سوابق وی از نظر امنیتی و قضایی و کاری بررسی کرده و  استعلام بگیرند. اما کمیسیون این حق را ندارد که درباره وزیر پیشنهادی اعلام نظر کند و به عنوان مثال بگوید وزیر پیشنهادی خوب،  بد، مشروط یا مطلوب است. بلکه کمیسیون فقط باید در بخش راستی آزمایی مدارک و سوابق وزیر پیشنهادی گزارش خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه روز گذشته و در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در حق برخی از آنان جفا شد،  ادامه داد: حتی در کمیسیون اقتصادی که عضو هستم نیز این موضوع دیده شده و درباره آن تذکر دادم.

«علی نیکزاد» که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر امیرآبادی گفت: اگر قرار باشد که کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی اظهار نظر نکند، بررسی سوابق و برنامه این فرد در کمیسیون دیگر معنا نخواهد داشت و در حقیقت وظیفه کمیسیون بررسی صلاحیت و اعلام نظر دراین باره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha