بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی از ۲ هزار نفر فراتر رفت

ارومیه- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در ادامه روند افزایشی به ۲ هزار و ۵۹ نفر رسید که از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ بی سابقه است.

دکتر علی احمد آقاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۸۱۱ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۳۹۴ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ نفر شامل ۳۴ درصد آمار استانی مربوط به ارومیه است.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی از بستری بودن ۲۹۷ نفر از بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۷۱ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقاپور با اشاره به فوت ۳۷ نفر در آذربایجان غربی از جمله ۱۴ نفر در ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی ها به پنج هزار و ۳۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۲۲۷ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند؛ این آمار حدود ۶.۵ درصد جمعیت استان است.

از این تعداد، ۲.۴ درصد جان خود را از دست داده اند؛ از هر هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی تاکنون حدود ۱.۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده است؛ این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha