۹ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84452426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی یکهزار و ۶۱۶ شغل ایجاد کرد

بجنورد- ایرنا- سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق امسال با پرداخت یکهزار و ۳۴۷ فقره وام در قالب طرح‌های اشتغال روستایی و کسب و کارهای کوچک برای یکهزار و ۶۱۶ نفر شغل ایجاد کرد.

 رمضان حافظی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رسالت اجتماعی صندوق کارآفرینی امید حمایت از اشتغال و تامین کسب و کارهای خرد و کوچک است و در یکسال گذشته برای این منظور ۵۴۱ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع این میزان تسهیلات ۱۷۹ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال در بخش کشاورزی، ۱۸۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال در بخش صنعت، ۱۵۹ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال در بخش خدمات و در بخش تسهیلات قرض الحسنه ضروری نیز ۱۷ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال بوده است.
سرپرست صندوق کارافرینی امید خراسان شمالی با اشاره به عاملیت صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری میزان تسهیلات پرداختی در این حوزه در یک سال گذشته را ۱۵۴ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان به ۹۲ طرح اختصاص یافته است و برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
حافظی همچنین از افتتاح چندین طرح به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد و افزود: طرح تولید قطعات جلوبندی خودرو توسط شرکت پولاد کاویان سپهر آیین با ظرفیت تولید ۴۸۰ هزار قطعه در سال از جمله طرح های مورد حمایت صندوق است که از محل منابع اشتغال روستایی و عشایری با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۳ نفر  افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که این استان در این زمینه قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha