۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84458196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیماران سرپایی و بستری موقت کرونا در گلستان سه برابر شدند

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت که تعداد بیمارانی که در این استان به صورت بستری موقت از خدمات سرپایی کرونا و داروی رمدسیویر استفاده کردند نسبت به روز گذشته سه برابر شد.

عبدالرضا فاضل  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهارداشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا که به صورت سرپایی به بیمارستانها مراجعه و داروی رمدسیویر تزریق می‌کنند هم امروز به ۹۵۵ نفر رسید در حالی که دیروز ۳۴۶ بیمار بود.

وی همچنین از کاهش بیماران بستری در مراکز درمانی گلستان خبر داد و گفت : هم اکنون یکهزار و ۸۳ بیمار در بیمارستانها بستری هستند که ۷۰ نفر کمتر از دیروز است.
فاضل گفت :‌ در شبانه روز گذشته 22 بیمار به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
وی بدون اشاره به آمار بیماران متصل به دستگاه ونتیلاتور ( دستگاه کمک تنفسی) اظهارداشت که  ۲۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: وضعیت شیوع کرونا در  بندرگز، بندر ترکمن، گمیشان، گرگان، آق‌قلا، آزادشهر، گنبدکاووس و کلاله قرمز و در کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه نارنجی است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم از  تزریق 623 هزار و 508 دز واکسن در استان خبر داد و افزود : تاکنون ۴۶۶ هزار و ۳۳۳ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و نوبت دوم واکسن هم به ۱۵۷ هزار و ۱۷۵ گلستانی تزریق شد.

به گزارش روز پنجشنبه  ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۱۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۴۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۴۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۰ دُز رسید.

بیماران سرپایی و بستری موقت کرونا در گلستان سه برابر شدند

علی باقری افزود: ۹۲هزار و ۱۱۳دُز از واکسن‌های تزریق شده در استان، از نوع واکسن ایرانی برکت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متولدین۱۳۵۰ و قبل از آن، امکان ثبت‌نام در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha