۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85603078
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حضور همه اقوام و مذاهب، ویژگی ممتاز دفاع مقدس بود

۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۰۵
کد خبر: 85603078
حضور همه اقوام و مذاهب، ویژگی ممتاز دفاع مقدس بود

گنبدکاووس - ایرنا - مسئول امور بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور رزمندگانی از اقشار مختلف و از اقوام و مذاهب اسلامی، ارمنی و مسیحی در دفاع از این خاک و سرزمین از ویژگی‌های ممتاز دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علیرضا عظیمی‌جاهد شنبه شب در همایش بزرگ ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس (گردان یا رسول لشکر ۲۵ کربلا) و یادواره ۱۹۹ شهید شهرستان مینودشت درشرق استان گلستان افزود: حماسه آفرینی‌ رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی، مایه افتخار و سربلندی ملت بزرگ ایران است.

وی بابیان اینکه در جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران، همه دنیا صدام حسین را کمک کردند تا انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران را نابود کند، اضافه کرد: با دلاوری‌ و رشادت‌های شهیدان و رزمندگان ما و نیز حمایت و پشتیبانی مردم از جبهه‌ها، ملت ایران از این جنگ سربلند بیرون آمد.

سردار عظیمی جاهد ادامه داد: ما در جنگ هشت ساله که در واقع دفاع بود در مقابل متجاوز، نه تنها یک وجب از خاک کشورمان را به دشمنان ندادیم بلکه صدام و حامیان او را خوار و ذلیل کردیم.

این فرمانده پیشکسوت دوران دفاع مقدس همچنین گفت: دفاع ریشه قرآنی دارد و براین اساس هفته دفاع مقدس هم که نبرد جبهه حق علیه باطل بود بایستی همواره گرامی داشته شود.

وی با تشریح برخی ویژگی‌ها و ابعاد هشت سال دفاع مقدس افزود: اخلاق مداری، رشادت و شجاعت و حضور همه اقشار در نبرد حق علیه باطل از جمله ویژگی‌های شاخص و ممتاز این دوران است.

حضور همه اقوام و مذاهب ویژگی ممتاز دفاع مقدس بود

سردار عظیمی جاهد اضافه کرد: رزمندگان بخصوص شهیدان ما در دوران دفاع مقدس همگی اهل نماز، طهارت، دعا و راز و نیاز با خداوند بودند و برای حضور در عملیات‌ها از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: اینکه از همه اقشار شهید داریم، نشان از احساس مسئولیت همه ایرانی‌ها و اقوام و مذاهب ساکن در آن نسبت به این خاک و سرزمین و دفاع از آن تحت رهنمودهای امام راحل بود.

مسئول امور بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: امروز به برکت دوران هشت سال دفاع مقدس و تجربیات آن ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار است و بسیاری از رزمندگان جبهه‌ مقاومت در «سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین» برای مقابله با دشمنان از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگو گرفتند.

سردار عظیمی جاهد به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه هم اشاره کرد و گفت: درحالی که جنایات این رژیم کودک کش در هیچ کجای دنیا و هیچ جنگی سابقه ندارد بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر و برخی کشورهای عربی منطقه در مقابل این جنایات سکوت اختیار کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مینودشت هم در این همایش با تبریک هفته دفاع مقدس، هدف از برگزاری این رخداد فرهنگی را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه دانست.

سرهنگ سیدمحمود حسینی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاور مردی‌های مردان بزرگی است که داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و حماسه آفرینی‌های بی بدیلی خلق کردند.

به گزارش ایرنا در این همایش که فرماندار، امام جمعه، مدیران، خانواده معظم شاهد و ایثارگران مینودشت و برخی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس از استان‌های گلستان و مازندران حضور داشتند، علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه، یکی از فرماندهان گردان یا رسول لشکر ۲۵ کربلا هم به بیان خاطراتی از نحوه شکل گیری این گردان و رشادت‌های رزمندگان آن پرداخت.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۹ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha