۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84459721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ هفت گلستانی در اثر ابتلا به قارچ سیاه

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 84459721
مرگ هفت گلستانی در اثر ابتلا به قارچ سیاه

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به مشاهده ۴۸ مورد ابتلا به قارچ سیاه در استان گفت که تاکنون هفت گلستانی به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

عبدالرضا فاضل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماران کرونایی دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت بیش از بقیه افراد در معرض ابتلا به قارچ سیاه هستند که تشخیص در مراحل اولیه امکان درمان آن را تا حد زیادی ممکن خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۹۵ درصد مبتلایان به قارچ سیاه بیماری زمینه‌ای همچون دیابت دارند همچنین افراد دیابتی که به صورت سرپایی و بستری در لیست مبتلایان کرونایی قرار دارند، از احتمال بیشتری برای ابتلا به قارچ سیاه‌ برخوردارند.

فاضل به شیوع کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: شاخص بستری استان از ۱۰ یا ۱۱ نفر در ۲ هفته گذشته به ازای هر صدهزار نفر به ۳.۵۲ نفر در حال حاضر رسید.

وی تصریح کرد: اکنون هزار و ۱۳ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۹۰ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۶۱ نفر آنان وخیم است.

به گفته وی در۲۴ ساعت گذشته ۱۶ گلستانی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۶۲۶ هزار و ۵۶۰ دُز واکسن کرونا وارد گلستان شده که ۴۶۷ هزار و ۷۳۰ دُز نوبت اول و مابقی نوبت دوم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha