۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84461069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین برای امیر قطر نامه نوشت

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 84461069
پوتین برای امیر قطر نامه نوشت

تهران - ایرنا - پیام کتبی « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه درباره «توسعه روابط دوجانبه و چگونگی حمایت از آن همچنین موضوعات مورد علاقه دو طرف» تسلیم «شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر، پیام کتبی پوتین صبح امروز (یکشنبه) توسط «ایگور سیچین» مدیرعامل شرکت «روس نفت» در دیوان امیری تسلیم امیر قطر شد.  

پیام کتبی رئیس جمهوری روسیه به امیر قطر در حالی ارسال شد که دوحه در بحران افغانستان که مسکو آن را مساله امنیت ملی خود می‌داند، نقش راهبردی ایفا می‌کند. 

روابط قطر و روسیه طی چند سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است زیرا دو طرف بحث همکاری در تعدادی از زمینه‌ها به ویژه انرژی و جام جهانی ۲۰۲۲ را آغاز کرده‌اند. 

خاطرنشان می‌شود که امیر قطر در ماه ژوئن از طریق ویدئو در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ که توسط مسکو برگزار شد، شرکت کرد. در این مجمع اقتصادی یک هیات عالی رتبه قطری به سرپرستی شیخ «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه این کشور شرکت داشت. 

دستگاه سرمایه گذاری قطر ۱۹ درصد از سهام شرکت بزرگ «روس نفت» را در اختیار دارد و این موضوع، زمینه را برای همکاری بیشتر دو کشور در زمینه انرژی فراهم کرده است. 

قطر و روسیه در مارس ۲۰۱۹ بر تقویت روابط موجود بین خود در زمینه‌های مختلف و تقویت همکاری مشترک به ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند. 

قطر سومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان است و ذخایر گازی این کشور حدود ۱۵ درصد از ذخایر گاز طبیعی کشف شده در جهان را تشکیل می‌دهد. 

تولید گاز طبیعی در قطر  ۹. ۱۷ درصد یا پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است و این بالاترین میزان در خاورمیانه است. میدان گازی شمال بیشترین سهم تولید گاز قطر را در اختیار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha